Cea mai ciudată maşină construită pe vremea comuniştilor – FOTO

Autor: Marius Vișan 10 mai 2016 Știri auto

 


Cehoslovacia, predecesoarea ţării cunoscute azi sub numele de Republica Cehă, este celebră pentru producerea maşinilor Skoda, dar în ciuda acestui fapt maşinile de lux cu care circulau liderii ţarii şi oficialii de partid erau produse de Tatra. 

Una dintre cele mai luxose modele a fost Tatra 603. Acesta era o maşină cu motor V8 de 2,5 litri şi tracţiune pe spate, cuplat cu la o cutie de viteze manuală cu patru trepte. Interiorul ei oferă spaţiu pentru şase pasageri. 

Producţia a început în 1956, în regiunea Koprivnice şi de-a lungul anilor, compania a produs trei versiuni diferite ale masinii: T603, T 2-603 şi T 3-603. Ultimul exemplar al modelului a fost produs în 1975, scrie Motor1.com.

Până în 1968 acest model avea frâne cu tambur, care au fost înlocuite apoi cu frâne cu disc. Interesant, primele versiuni de 603 erau dotate trei faruri, cel central fiind legat la sistemul de direcţie. 

Dar ce este, într-adevăr, special la această maşină, este faptul că a fost proiectată în secret de către Guvern. În decursul timpului economia ţării a fost supusă unor regulamente care au decis că Tatra să producă numai camioane, autoturismele de lux urmând să fie importate din URSS.

Aproximativ o treime din modelele 603 au fost exportate în unele ţări din Europa Centrală şi de Est, precum şi în Cuba şi China. Se crede că însuşi preşedintele cubanez Fidel Castro a avut un T603 alb dotat cu aer condiţionat.

GALERIE FOTO

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide