Rainer Zietlow: cum să mergi de la Capul Nord la sudul extrem al Africii, 17.752 de km cu VW Touareg

Autor: Adrian Mihălţianu 19 mart. 2015 Știri auto

Rainer Zietlow este un tip de la care nu te-ai aştepta decât să te invite la un pahar de bere, apoi la încă unul şi încă unul, până te bagă sub masă. Bine făcut, cu burtică şi barbă, pare a fi genul de om care-şi petrece după-amiezele la pub şi serile urmărind meciuri de fotbal de pe canapea, cu o mână în castronul cu floricele de porumb. Abia după ce afli că este deţinătorul mai multor recorduri: omul s-a specializat în traversări de continente efectuate în mare viteză, indiferent că e vorba de traversarea pan-americană sau de o tură de la Melbourne la Sankt Petersburg.

Maşina pe care o iubeşte cel mai mult? Un Volkswagen Touareg V6 TDI cu care a parcurs deja zeci de mii de kilometri în încercările sale de a doborî recorduri mondiale de traversare a continentelor. Cu el s-a înhămat şi la ultima aventură, care a constat din traversarea cu maşina a distanţei de circa 17.000 de kilometri dintre Capul Nord (Norvegia, cel mai nordic punct al Europei continentale) şi Capul Agulhas din Africa de Sud, cel mai sudic punct al Africii continentale. 

Merită să vezi galeria foto, am selectat unele dintre cele mai impresionante fotografii ale lui Rainer!

Bun, toate bune şi frumoase, Rainer a reuşit să parcurgă această distanţă în 21 de zile şi 16 ore, adică cu 7 zile mai rapid decât precedentul record mondial, datând din 1984, ba încă ar fi reuşit să spulbere recordul, terminând traseul în doar 8 zile şi 10 ore, dacă nu ar fi avut parte de un accident frontal, care a blocat echipa timp de 13 zile în aşteptarea pieselor şi reparaţiilor în service.

Trecerea de la ţinuturile îngheţate aflate la 500 de kilometri deasupra Cercului Polar la ţinuturile aride şi fierbinţi ale Africii s-a făcut printr-un traseu european, cu evitarea Orientului Mijlociu (prea plin de războaie), urmat de o rută Egipt – Africa de Sud care a parcurs toată partea estică a Africii. Ca un detaliu, acest traseu a fost efectuat de fapt de trei ori, pentru că echipa lui Zietlow a mers mai întâi în recunoaştere, apoi s-a întors pentru a ajuta copiii de la SOS Satele Copiilor şi abia apoi s-a aruncat pe traseul contracronometru.

Traseul a inclus doar câteva sute de kilometri în off-road, dar Touaregul i-a înghiţit la fel de uşor ca pe cei de asfalt

Volkswagen-ul Touareg folosit, încălţat cu anvelope Goodyear, a rezistat eroic la orice i-a fost aruncat sub roţi sau, iată, chiar şi în faţă (o altă maşină a intrat în Touareg-ul condus de echipa lui Zietlow, din fericire nu s-au înregistrat victime).

Cât de greu este să faci o traversare a lumii?

Logistica unui astfel de efort este absolut impresionantă. În afara sponsorilor care au făcut posibilă deplasarea unei echipe întregi, inclusiv echipe de filmare, Zietlow a reuşit să atragă fonduri şi pentru copiii defavorizaţi din Africa (câte 20 de cenţi pentru fiecare kilometru parcurs), cât şi pentru plantarea a 600 de copaci împreună cu Food&Trees for Africa, pentru a neutraliza emisiile de CO2 cauzate de această expediţie. De asemenea, traversarea a 19 ţări de pe două continente, precum şi urcarea maşinii într-un avion pentru a evita zona de conflicte de pe coasta estică a Mediteranei, au completat problemele logistice pe care le-au avut de înfruntat temerarii.

Evident, recordul lui Zietlow poate fi mult îmbunătăţit, fapt pe care îl recunoaşte şi el – cele 13 zile de stat pe loc din cauza accidentului înseamnă că altcineva – dacă nu chiar el! – va ridica mănuşa cât de repede posibil. Dar, până la urmă, nu despre asta este vorba. Ci este vorba despre pasiunea de a traversa continente la bordul unei maşini pregătite doar de un off-road uşor (rezervoarele suplimentare de carburant au fost singura adăugire importantă la maşină, pentru a asigura o autonomie de circa 3.000 de kilometri), împreună cu alţi doi coechipieri, înfruntând vitregiile vremii şi ale unor drumuri care pe alocuri lipseau cu desăvârşire.

Rămâne din ce în ce mai puţin loc pentru aventură în lumea modernă, iar Zietlow este unul dintre ultimii mohicani care încearcă aşa ceva astăzi. Din partea echipei ProMotor, care nu este nici ea străină de traversările Europei şi de tururile contra cronometru pe drumurile româneşti, mult respect!

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide