Una din cinci maşini înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov va avea interzis în centrul Capitalei. Nimeni nu ştie câte sunt înregistrate în zona interzisă

Autor: Cristian Agatie 22 oct. 2019 Știri auto
Una din cinci maşini înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov va avea interzis în centrul Capitalei. Nimeni nu ştie câte sunt înregistrate în zona interzisă

​​Una din cinci maşini înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov (circa 380.000 de maşini) nu va putea circula prin centrul Capitalei, iar alte peste 650.000 vor trebui să plătească vinietă pentru a circula prin oraş, după 1 ianuarie, dacă joi va fi aprobată hotărârea de Consiliu General cunoscută sub numele de Proiectul Oxigen.

Nimeni nu ştie însă câte dintre maşinile care vor avea interzis accesul în zona centrală a Bucureştiului sunt deţinute de persoane cu domiciliul în perimetrul ZACA (Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului). Potrivit Proiectului Oxigen, aceştia vor fi nevoiţi să renunţa la maşină sau să o înlocuiască. O altă posibilitate este ca aceştia să nu circule decât în intervalul orar 22:00 – 06:59, când restricţiile de circulaţie nu se aplică.

Mihai Teodorescu, şeful Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei, a explicat pentru HotNews.ro că instituţia nu deţine date referitor la numărul rezidenţilor care au o maşină sub Euro 3, dar vor fi ajutaţi prin vouchere sau printr-un stimulent financiar, dedicat lor, să-şi înlocuiască maşina. Totuşi, este vorba aici de zeci de mii de maşini, ceea ce înseamnă că aceste vouchere vor reprezenta o povară considerabil pentru bugetul primăriei. 

”Pentru rezidenţii acestei zone se va face un proiect de Consiliu General prin care îi vom ajuta cu un voucher sau cu un sprijin financiar pentru a-şi înlocui maşina. În prima fază nimeni nu va fi absurd, dar până la 1.1.2020 va apărea şi acest program şi vom ajuta această nişă. Dacă nu-şi înlocuiesc maşina, vor plăti sancţiunile. Nu văd de ce să nu-şi înlocuiască maşina dacă îi ajutăm. Nu ştiu dacă în interiorul acestei zone mai sunt multe maşini non Euro, Euro 1, Euro 2, având în vedere că sunt maşini de peste 25 de ani vechime. Euro 5 începe de acum 10 ani, Euro 4 are 15 ani, Euro 3 20 de ani, iar cele Euro 2 au 25 de ani vechime. Cele vechi, majoritatea au fost date la REMAT sau programul Rabla. Cred că mai sunt foarte puţine, putem vedea şi pe stradă. Eu cred că în prima fază, când se va da drumul la acest proiect, cred că oamenii vor merge singuri să-şi cumpere o maşină mai bună. Sau poate omul nu mai vrea să-şi ia altă maşină. Dacă are o maşină neutilizată de 10 ani, poate vrea să cumpere altceva cu voucherul. Noi vrem să ne gândim la buna credinţă a cetăţeanului, nu la coerciţie, nu vrem să-i vânăm”, a explicat Mihai Teodorescu.

Zona în care maşinile sub Euro 3 nu mai au voie este delimitată de: P-ţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor – şos.Cotroceni – spl. Independenţei – str. Ştirbei Vodă – str. Berzei – str. Buzeşti – p-ta Victoriei. Zona va fi semnalizată prin indicatoare.

Accesul maşinilor sub Euro 3 în această zonă va fi monitorizat prin intermediul camerelor de supraveghere. ”Sistemul se numeşte ANPR (Automatic Number Plate Recognition). În prima fază vom avea 50 de intersecţii cu 150 de camere, acestea vor fi montate pe stâlpii de semaforizare care au şi BTMS, vor merge fie pe fibră, fie pe 4G ca să transmită în timp real”, a explicat Mihai Teodorescu, şeful Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei.

Acesta spune că în prima fază şoferii vor fi opriţi fizic, pentru a fi informaţi că nu au plătit vinieta şi li se va da amenda, iar în timp vor primi amenda acasă. ”În primă fază toată lumea va fi oprită fizic, fiindcă noi nu dorim să facem japcă sau să ne transformăm în terorişti. Se va face control aleatoriu, iar când se va face implementarea totală a sistemului, se va primi amenda acasă. Tu treci, te taxează, iar la finalul lunii ţi se trimite factura. Noi dorim să fie cât mai civilizat. După scoaterea acelei taxe de mediu, din păcate avem foarte multe maşini sub 3.000 de euro care poluează foarte mult. Nu este normal. Mai bine încurajăm să cumpere o maşină nouă Euro 6”, a explicat Teodorescu.

Şoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancţionaţi cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide