Am reuşit! Timbrul de mediu SE ANULEAZĂ!

Am reuşit! Timbrul de mediu SE ANULEAZĂ!

Autor: Adrian Mihălţianu acum 7 ani Opinii

După intervenţii numeroase pe la televiziuni, în care explica de ce e bun noul timbru de mediu, au urmat, evident, şi reacţiile celor din presă, dar şi cele virulente ale cititorilor noştri.

Se pare că editorialul meu din februarie, în care înfieram timbrul de mediu, i-a dat de gândit doamnei Rovana Plumb, care s-a sfătuit cu consilierii săi şi au ajuns la concluzia că EI au greşit şi NOI avem dreptate. O concluzie excelentă, doamna ministru!

Din surse sigure ştiu că doamna Rovana Plumb a dat ordin ca timbrul de mediu să fie suspendat pe termen nelimitat, până când consilierii şi specialiştii vor găsi o metodă de calcul logică şi normală.

Adică maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro vor fi taxate corespunzător vechimii şi poluării pe care o produc, deoarece motivul că, fiind vechi, nu vor mai sta mult în circulaţie e pur şi simplu absurd – termenul ”casare” e folosit în metodologia firmelor şi nu înseamnă nicidecum că maşina va fi distrusă după o anumită perioadă.

În paralel, se va recurge la un plan de acţiune comun cu autorităţile bulgare pentru a împiedica flagelul maşinilor înmatriculate în Bulgaria. Cel mai probabil maşinile înmatriculate până acum în acest fel vor intra într-un program special de taxare, astfel încât proprietarii să fie descurajaţi în timp să le mai utilizeze, iar impozitele să fie colectate în România, nu în Bulgaria.

Doamna ministru a avut şi o întrevedere cu cei din APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile) pe tema nemulţumirilor populaţiei legate de taxarea aberantă şi, practic, retroactivă a maşinilor Euro 3 şi Euro 4. Toată lumea a înţeles că, în acest mod, foarte mulţi clienţi vor renunţa la a-şi mai schimba maşina, iar vânzările de maşini noi ar putea ajunge rapid la blocaj, ceea ce înseamnă falimentul multora.

Şi cei de la Dacia au înţeles şi aprobat ideea de a renunţa la ”pedepsirea” maşinilor Euro 3 şi Euro 4, deoarece noile modele Dacia au reale avantaje competitive pentru a se impune în faţa concurenţei, nemaifiind nevoie de o taxă de protecţie discriminatorie.

Doamna ministru s-a arătat uimită după ce a citit testul în premieră cu Renault Zoe, aşa că a convocat o comisie de experţi care se ocupă de adaptarea infrastructurii energetice din România pentru maşinile electrice. Se pare că urmează să vedem un program de bonusuri guvernamentale mult mai atractive pentru maşinile eco, hibride şi electrice.

Nu-mi rămâne decât să salut aceste schimbări şi mă bucur că vocea poporului chiar contează pentru aleşii noştri. URA, URA, URA! (aplauze ritmate)

P.S. Din raţiuni uşor de intuit (1 aprilie), „veridicitatea” acestui editorial-pamflet a expirat la ora 23:59 în data de 1.04.2013…

Citește și...


Comentarii
Inchide