Am văzut Dacia Duster!

Autor: Oraan Mărculescu 24 mart. 2010 Opinii
Am văzut Dacia Duster!

Trebuie să recunosc că nu am avut niciodată o Dacia. Nimeni în
familia mea nu a avut o Dacia. Cu toate acestea, am aşteptat cu
nerăbdare noua Dacia Duster. Aşa cum mi s-a întâmplat şi la Logan.
Să fi fost de vină patriotismul personal impletit cu pasiunea
legată de automobile sau doar legătură mărcii naţionale în
acţionariat cu marca pe o deţineam, contează mai puţin.

Am fost foarte curios să văd cum va arăta noul model SUV de la
Dacia, şi, aşa cum mă aşteptam, nu se încadrează într-o
linie de design coerentă
. Pentru că nu există una. Cel
mult o putem denumi „design to cost”. Deşi nici asta nu cred că
cred că mă mai convinge acum. Chiar de la primele poze cu modelul
surprins în fabrica de la Mioveni, reacţiile au fost cât se poate
de negative.

Eu am fost rezervat, pentru că cel puţin la nivel de design
exterior, pentru mine, lucrurile sunt destul de neinteresante.
Mult mai important pentru mine este interiorul.
Acolo îmi petrec majoritatea timpului cu un anumit model şi de
aceea trebuie să fie plăcut. Din păcate, la exterior am făcut
numeroase caroserii şi linii,însă în interior, aproape nimic
nou.

Personal mă aşteptam să văd, în final, un nou interior. Noua
generaţie, care se va regăsi şi pe viitorul Logan. Nu a fost aşa.
Păcat. Ar fi fost o strategie bună, ca la noul model să se
spună că s-au inspirat de la cel mai scump model din gamă
.
Volkswagen a folosit tactica asta cu succes. Discutam acum câteva
zile cu Bogdan Alecu, şi mă întreba: „Şi ce dacă are acelaşi
interior ca la Logan?”. Pe moment mă gândeam la faptul că vreau
ceva nou, modern şi că m-ar deranja să am acelaşi lucru ca pe o
maşină care poate fi cumpărată acum cu programul Rabla cu doar
puţin peste 3000 de euro.

Mi s-a spus că nu sunt în target. Adevărat. Şi targetul, cel mai
probabil, nu va avea de comentat la acest capitol prea mult.
Primează altceva. Preţul. Maşina oferă tot ce este necesar
la banii aceştia, şi asta e suficient
. Revenind însă la

lansarea din România
, Alain Prost, în versiunea concentrat (e
foarte mic), a introdus noul model în scenă.

Prima impresie? Arată mai bine ca în poze. Şi e foarte
mic.
Mai mic decât un MCV. Apoi m-am urcat în el. E foarte
mare. Spaţiu suficient şi în faţă şi în spate. Şi atunci mi-am dat
seama de a doua mare realizare a celor de la Dacia, după preţul
imbatabil. Are dimensiuni excelente. Nu e nevoie de o caroserie
imensă, cu mult spaţiu pentru cap total inutil, o podea imensă şi o
greutate de tanc.

Dacia Duster este foarte compactă. Cu toate
acestea, garda la sol este excelentă, spaţiul pentru
pasageri e foarte bun iar beneficiul major se regăseşte într-o masă
foarte mică
. Asta înseamnă consum mic, performanţe
dinamice bune, motoare mai mici, costuri mai mici şi multe altele.
Şi să nu uităm şi de preţul mic. Brilliant!

PS. Dacă rezolvau totuşi şi cx-ul

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide