Dacia Duster – cel mai tare concept de la Geneva 2009

Publicat: 31 03. 2009, 20:40

În urma sondajului promotor.ro, referitor la conceptele de la Salonul Auto Geneva 2009, autohtonul Dacia Duster concept a primit 47% dintre sufragiile votanţilor, ceea ce spune multe. Atât despre potenţialul şi surpriza acestui concept, pe care l-am văzut live şi în România, dar şi despre mândria naţională.

Eu, personal, am votat conceptul care a ieşit pe a doua poziţie, cu 21% dintre voturi, Infiniti Essence Concept, pe care îl consider cel mai reuşit de la salonul elveţian (chiar dacă poate fi acuzat de împrumuturi stilistice de la Maserati, de pildă).

Ce maşină credeţi că a ieşit pe a treia poziţie? Spre mirarea mea, medalia de bronz, cu 9% dintre voturi, îi revine lui… Aston Martin Lagonda Concept, pe care eu personal îi consider deosebit de dizgraţios, atât pentru ce înseamnă Aston Martin, cât şi faţă de ceea ce mă aşteptam de la o maşină purtând denumirea Lagonda. Poate că în acest caz a contat şi spiritul "la mişto", dar poate că sunt doar răutăcios.

Pe locul 4 regăsim două modele: Giugiaro Namir alături de mult mai puţin originalul Citroen DS3 Inside Concept, ambele cu 5% dintre voturi. Mă miră că acestea se situează în faţa unor modele care "spun" mai multe, de exemplu Ford Iosis MAX sau Hyundai iXonic. Cel mai puţin votate au fost Nissan Qazana Concept şi KIA No. 3 Concept, cu doar 1%.

În concluzie, un clasament foarte subiectiv. Dar la fel de adevărat este ca vorbim de concepte.

 

Revenind la Dacia Duster, care a polarizat atenţia întregii lumi asupra mărcii naţionale. După "loganiadă", se pare că intrăm în etapa "SUV-izare" a mărcii Dacia, care ameninţă că va arunca pe piaţă cel mai ieftin SUV. Care, bineînţeles, nu va arăta nici pe departe ca exerciţiul de design Dacia Duster, urmând a fi mult mai pragmatic.

Una peste alta, Dacia SUV va fi SUV-ul de criză, aşa cum Dacia Sandero şi Logan sunt maşinile noi şi ieftine care profită cel mai mult de programul Rabla la nemţi. Şi, deoarece conceptul Dacia Duster a fost atât de surprinzător şi, aş adăuga, un adevărat succes de imagine, s-ar impune ca maşina de serie să preia ceva de la Duster.

Iar eu cred că va fi preluată chiar denumirea: Dacia Duster. Cu toate că majoritatea userilor care au votat în poll-ul nostru cred ca nu se va întâmpla acest lucru, 52% votând răspunsul NU.

Acum rămâne de văzut dacă marketingul Renault-Dacia va fi de aceeaşi părere. Poate aflăm la salonul din toamă, Frankfurt 2009.