Grupul VW: de la declaraţii anti maşini electrice la schimbarea macazului?

Autor: Oraan Mărculescu 18 sept. 2014 Opinii

”Cine a fost mai întâi, oul sau găina?”. Principiul acesta, transpus în domeniul maşinilor electrice, ar putea suna aşa: ”Cine trebuie să creadă în maşinile electrice, publicul sau constructorii?”. În ce-i priveşte pe oficialii Grupului Volkswagen, unele declaraţii din ultimii ani relevă reticenţa acestora când vine vorba de maşini electrice. Şi totuşi, Volkswagen face şi maşini electrice…

Recent, preşedintele filialei Volkswagen din Japonia, Shigeru Shoji, şi-a arătat dubiile referitor la viitorul soluţiei propulsiei cu pile de combustibil bazate pe hidrogen. ”Ar putea avea un oarecare succes în Japonia, dar nicidecum pe plan mondial. Vor mai trece 10-20 de ani până când maşinile cu hidrogen vor deveni viabile pentru marele public” ar fi declarat Shoji într-un interviu pentru Bloomberg.

VW va paria pe tehnologiile viitorului doar dacă profiturile vor fi sigure

Shoji făcea referire la planurile Toyota şi Honda de a lansa pe piaţă modele de mare serie cu propulsie fuel cell, pentru care guvernul japonez a pregătit un program ambiţios de bonusuri guvernamentale (până la 28.500 de dolari pentru o maşină pe hidrogen). Cei de la Volkswagen se vor limita la a observa evoluţia concurenţei, iar, dacă semnalele vor fi pozitive, vor intra şi ei în cursă, dar numai dacă se va dovedi o investiţie cu un minim de rentabilitate.

Nu e pentru prima dată când un oficial Volkswagen face declaraţii publice reticente la adresa propulsiei neconvenţionale. Cele două modele cu propulsie strict electrică (VW e-Golf şi VW e-Up!) au fost precedate încă din 2008 de afirmaţii pesimiste la adresa maşinilor electrice.

Citeşte mai departe pe Ecoprofit.ro

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide