Audi A6 Hybrid – în premieră la Frankfurt 2011

Publicat: 22 07. 2011, 13:23

Noua generaţie
Audi A6
va primi şi o versiune cu
propulsie hibridă, Audi A6 Hybrid
, care va debuta la
Salonul Auto Frankfurt
2011
. Este vorba de acelaşi sistem de propulsie hibridă propus
şi pe SUV-ul Q5 Hybrid şi care va echipa în viitorul apropiat chiar
şi
limuzina Audi A8
.

Motorul termic este un turbo pe benzină 2.0 TFSI, care dezvoltă
211 CP şi un cuplu maxim de 350 Nm, iar motorul electric are o
putere de 40 kW (54 CP) şi un cuplu maxim de 210 Nm.
Sistemul hibrid îi furnizează lui Audi A6 Hybrid o putere
totală de 245 CP
, iar cuplul maxim atinge nu mai puţin de
480 Nm.

Prin urmare, şi performanţele noii versiuni sunt foarte bune:
0-100 km/h în 7,3 secunde şi o viteză maximă de 238 km/h. În
acelaşi timp, consumul mediu se cifrează la doar 6,4
litri/100 km, iar emisiile CO2 sunt de 146
g/km
. În teorie, cei 73 de litri ai rezervorului de
carburant îi asigură lui Audi A6 Hybrid o autonomie maximă de peste
1.100 km.

Pachetul de baterii litiu-ion este situat sub podeaua
portbagajului, care astfel este micşorat de la 500 de litri la 375
de litri
, rămânând doar suficient pentru bagajele
pasagerilor. Bateriile au o masă destul de redusă, de 36,7 kg,
fiind în configuraţie cu 72 de celule şi promiţând o fiabilitate
ridicată şi o rezistenţă crescută la variaţiile de temperatură.

În modul EV, selectabil de la un buton de pe consolă,
Audi A6 Hybrid poate rula în regim strict electric pentru circa 3
kilometri
, iar viteza maximă care poate fi atinsă fără
ajutorul motorului termic este de 100 km/h. În modul „D” al cutiei
de viteze automate cu 8 rapoarte sunt utilizate ambele motoare, iar
în modul „S” motorul electric este utilizat în acceleraţiile
puternice, ca o funcţie de boost.

Preţurile noului Audi A6 Hybrid vor fi comunicate în
preajma Salonului Auto Frankfurt 2011
, o dată pentru
lansarea acestei versiuni pe piaţa noastră nefiind încă
anunţată.