Citroen C4 Picasso – o nouă generaţie, inedită

Autor: Oraan Mărculescu 02 apr. 2013 Prezentări

Prima oară, cei de la Citroen au apelat la numele Picasso la sfârşitul anilor ’90, când a fost lansat Citroen Xsara Picasso. Ulterior, compacta Xsara a fost înlocuită de noua familie C4, aşa că urmaşul monovolumului compact s-a numit C4 Picasso. Iar acum avem parte de o nouă generaţie C4 Picasso, care promite să agite puţin spiritele.

În primul rând, datorită părţii frontale inedite, dar şi oarecum ciudate, blocurile optice nepărând integrate în ansamblu aşa de armonios – este un compromis prin care se evidenţiază, de fapt, grila care integrează sigla şi care e mărginită de lumini de poziţie de tip LED, aspectul general fiind suficient de futurist.

Partea din spate, în schimb, e mult mai convenţională, stopurile având un design care, culmea, îi poate face pe unii să se gândească la VW Golf 6… În timp ce integrarea lor în hayon şi decuparea acestuia pare inspirată de la Audi Q7, de exemplu. Oricum, din spate Citroen C4 Picasso arată mult mai serios.

Lucru valabil şi pentru partea laterală, designerii mizând pe impresia de robusteţe şi simplitate, cu mici tuşe de eleganţă în stilul gamei DS (suprafaţa vitrată a portierelor e bine diferenţiată faţă de celelalte geamuri laterale). Una peste alta, Citroen C4 Picasso e o familistă plăcută, inspirând încredere şi… nevoia de concediu relaxant.

Interiorul maşinii e foarte spaţios pentru o maşină de numai 4,43 metri lungime, fiind conceput pentru 5 persoane. Planşa de bord e gândită pe orizontală, pe două niveluri: în partea superioară avem un display de 12 inch, care preia rolul indicatoarelor de bord, dar permite afişarea multor alte informaţii, de la computerul de bord până la navigaţie.

Sub acesta regăsim un display tactil, de 7 inci, pe care poate fi accesat meniul diverselor aplicaţii, de la telefonie până la setarea navigaţiei sau a instalaţiei multimedia, ba chiar şi a climatizării automate. Rămâne de văzut cum e ergonomia în condiţii reale, dar francezii promit o mare uşurinţă de acomodare.

Dar Citroen C4 Picasso e mult mai cunoscut pentru modularitatea şi caracterul util de care dă dovadă. Iar noua generaţie are cu ce se lăuda. La baza consolei regăsim un torpedou suplimentar, unde sunt plasate şi mufa USB, priza de 12V sau chiar una de 220V. Între scaunele din faţă există un mare spaţiu, dar opţional se oferă şi o cutie de depozitare amovibilă.

În spate, cei trei pasageri beneficiază de scaune independente, iar ampatamentul de 2.785 mm (cu 55 mm mai mare decât la versiunea precedentă) asigură un loc foarte bun pentru picioare. În plus, pasagerii din spate beneficiază şi ei de guri de aerisire cu reglaj, în montanţi, precum şi de diverse accesorii (de exemplu, măsuţe integrate în spătarele scaunelor faţă şi care sunt dotat cu spoturi luminoase).

Portbagajul creşte şi el faţă de precedentul C4 Picasso, cu 40 de litri, capacitatea în configuraţia cu 5 locuri cifrându-se la 537 de litri. Noul C4 Picasso păstrează posibilitatea culisării scaunelor din spate, aşa încât se mai pot câştiga 100 de litri, iar prin rabatarea scaunelor se ajunge la aproape 2.000 de litri volum total – mai ales că şi spătarul scaunului dreapta-faţă este rabatabil.

Din punct de vedere tehnic, noul Citroen C4 Picasso este bazat pe o toal nouă platformă tehnică dezvoltată de grupul PSA. Denumită EMP2 (Efficient Modular Platform 2), aceasta combină aluminiul cu aliaje de oţel de înaltă rezistenţă, ceea ce are care rezultat scădere masei.

Astfel, noul C4 Picasso e mai uşor decât predecesorul cu până la 140 kg, în acelaşi timp având o rigiditate structurală mai bună, ceea ce promite o securitate exemplară în cazul accidentelor, precum şi un comportament rutier mai bun. Masa proprie a noului C4 Picasso variază între 1.252 şi 1.298 kg, în funcţie de motorizare şi echipamente.

Ca motorizări, noul Citroen C4 Picasso propune la început două versiuni pe benzină şi trei diesel, toate motorizările având patru cilindri şi o cilindree de 1,6 litri.

Motoarele pe benzină sunt un 1.6 VTi aspirat, de 120 CP şi 160 Nm, combinat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Fiind o motorizare de bază, performanţele şi consumul nu sunt neapărat entuziasmante: 0-100 km/h în 12,3 secunde, viteză maximă de 187 km/h, consum mediu de 6,3 litri/100 km, emisii CO2 de 145 g/km.

Motorul superior este un 1.6 THP (cu turbo), având o putere maximă de 156 CP şi un cuplu maxim de 240 Nm şi fiind cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte. Ca performanţe, viteza maximă e de 209 km/h, iar demarajul 0-100 km/h e de 9 secunde. Consumul mediu e mai redus decât la motorul aspirat: 6,0 litri/100 km şi emisii CO2 de 139 g/km.

În domeniul diesel, propulsorul de bază e un 1.6 HDi de 92 CP şi 230 Nm, cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Consumul mediu e de 4,2 litri/100 km, iar emisiile CO2 se cifrează la 110 g/km, în timp ce viteza maximă e de 173 km/h, iar demarajul 0-100 km/h se realizează în 12,9 secunde.

În versiunea 1.6 e-HDi (cu o cutie robotizată cu 6 trepte), consumul mediu este de numai 3,8 litri/100 km, iar emisiile de CO2 de 98 g/km, în timp ce peformanţele sunt de ordinul a 175 km/h viteză maximă, respectiv 13,5 secunde pentru demarajul 0-100 km/h.

Varianta de top 1.6 e-HDi de 115 CP şi 270 Nm poate fi combinată fie cu o cutie manuală cu 6 trepte, fie cu cea robotizată, tot cu 6 trepte. Consumul mediu se cifrează la 4,0 litri/100 km, iar emisiile de CO2 la 105 g/km, în timp ce viteza maximă e de 189 km/h, iar demarajul 0-100 km/h se face în 11,8 secunde.

Noul Citroen C4 Picasso urmează să fie pus în vânzare pe plan european începând cu această vară, dar în România mai aşteptăm până când vom afla preţurile şi data lansării.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide