Fuel Vapor Technologies - Ale

Firma canadiană Fuel Vapor Technologies a dezvoltat vreme de 15 ani un prototip, mai precis un triciclu, care revoluţionează ideea de consum redus.

Fuel Vapor Technologies - Ale Fuel Vapor Technologies - Ale

Dar ce este atât de interesant la acest vehicul cu trei roţi? De ce revoluţionează consumul de carburant?

 

Răspunsul la întrebări este dat de sistemul de alimentare cu benzină. Deşi un motor cu aprindere prin scânteie nu poate să realizeze un raport de compresie mai mare de 14,7:1, sistemul de alimentare dezvoltat de către cei de la Fuel Vapor Technologies permite motorului să funcţioneze la un raport de compresie de 20:1. Datorită procentului foarte mare de aer din componenţa amestecului, motorul funcţionează practic cu vapori de benzină, cantitatea de combustibil fosil fiind infimă în raport cu aerul care intră în camera de ardere. Datorită acestui sistem, puterea dezvoltată de motor este de 180 CP, care în condiţile de fabrică dezvoltă 130 CP (este vorba despre un motor Honda de 1,5 litri (D15) turbo).

 

După spusele celor implicaţi în dezvoltarea prototipului, motorul are un consum de aproximativ 2,5 litri la 100 km. Acest consum s-ar traduce într-o autonomie a vehiculului de 15 ore sau 1.500 km, aproximativ distanţa dintre Vancouver şi San Francisco cu un singur plin, capacitatea rezervorului fiind de 37,8 litri.

 

În ciuda cosumului redus şi a raportului foarte mare de compresie, performanţele triciclului sunt de invidiat, fiind comparabile cu cele ale unui BMW Z4 M. Timpul necesar pentru a atinge 100 km/h este de numai 5 secunde, iar viteza de top este limitată electronic la 225 de km/h.

 

Datorită utilizării unui tren de rulare cu trei roţi, forma caroseriei se apropie de cea aerodinamică ideală, asemănatoare unui glonţ. Ceea ce aduce avantaje majore în obţinerea performanţelor dinamice, dar şi în ecomonia de carburant. Greutatea redusă a triciclului, de numai 635 kg este rezultatul utilizării în construcţia caroseriei a materialelor compozite.

 

Tracţiunea se face la cele două roţi din faţă care au şi rol de roţi directoare, împrumutând coloana de direcţie de la Porsche 911.

 

Brad Zimmerman, şeful echipei de ingineri, afirmă că, după patru ore de teste pe circuit, autovehiculul se comportă exemplar, atât la acceleraţii sau frâne brutale, cât şi pe viraje.

 





Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.