Hawtai C9 facelift - Santa Fe-ul chinezesc

Adică producătorul chinez nu a copiat pur şi simplu prima generaţie Hyundai Santa Fe. Şi asta deoarece Hyundai este acţionar la Hawtai. Cu alte cuvinte, modelele vechi se reciclează cu succes în Asia.

Hawtai C9 facelift - Santa Fe-ul chinezesc Hawtai C9 facelift - Santa Fe-ul chinezesc

Santa Fe este Hawtai C9Prima generaţie Hyundai Santa Fe a fost lansată în 2001 şi a fost, practic, primul SUV de succes al celor de la Hyundai. Formele interesante (deşi, la vremea respectivă acuzate de către europeni ca fiind prea asiatice) şi preţul foarte competitiv i-au conferit un mic renume.

Iar în 2007 a venit rândul celei de-a doua generaţii Hyundai Santa Fe, o maşină revizuită şi considerată foarte reuşită. Prima generaţie, însă, nu a fost "aruncată la gunoi", ci a continuat să se producă în China, sub denumirea Huatai C9. Care Huatai a demarat ca un joint venture între chinezi şi Hyundai, însă, ulterior, şi-a schimbat sigla şi denumirea în Hawtai, iar Hyundai a devenit un acţionar minoritar.

De ce ne interesează, totuşi, noua maşină chinezească? Deoarece acum vine cu un facelift (destul de discret, dacă nu ne referim la grilă), cu un motor de origine Roewe, de 1,8 litri turbo şi 160 CP, dar mai ales cu un preţ de 131.800 yuani - corespondentul a 12.900 euro. Un preţ care, în cazul importului în Europa, ar fi în jurul a 15-17.000 euro.

Oare e cazul să ne facem griji pentru un eventual concurent puternic al Daciei SUV?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.