Honda Civic Type-R

Ci şi cam hot, spicy, cool, bad, furious. Type-R revine pe scena hot-hatch, fără a fi considerată o surpriză neaşteptată. Totuşi, Honda nu prea evoluează în domeniul cailor putere: doar 1 CP în plus?

Honda Civic Type-R Honda Civic Type-R

Ci şi cam hot, spicy, cool, bad, furious. Type-R revine pe scena hot-hatch, fără a fi considerată o surpriză neaşteptată. Totuşi, Honda nu prea evoluează în domeniul cailor putere: doar 1 CP în plus?

Dacă ne raportăm la diferenţa enormă între noua generaţie şi precedenta, ne-am fi aşteptat ca inginerii Honda să scoată din cunoscutul i-VTEC de 2,0 litri cel puţin 400 CP! Sau poate sunt doar impresii de NFS şi „Fast & Furious?

Cert este că Type-R a devenit un simbol printre hatchbackurile sportive şi datorită numărului magic de 200 CP dintr-un „aspirat” de 2.000 cmc – adică un foarte cinstit raport de 100 CP/litru la un preţ favorabil, cel puţin pentru pasionaţii de performanţe, nu de concesii. Cel mai probabil va urma, în scurt timp, o evoluţie a acestui propulsor, care va friza cu bariera celor 250 CP, că doar nu degeaba există exemplul clar al roadsterului S2000 (2,0 litri – 240 CP).

Deocamdată, Type-R va avea destui adepţi în primul rând datorită look-ului. Faptul că a pierdut perechea de uşi din spate nu o schimbă fundamental, nici accesoriile aerodinamice. Oricum, Civic-ul „civil” arată destul de extravagant... Type R este coborâtă cu 15 mm, are praguri sport, jante de 18” cu un design special, iar sigla este pe fundal roşu.

Dacă exteriorul este destul de zgârcit în materie de individualizare, nu la fel putem spune despre interiorul dominat de cuplul coloristic roşu & negru. Designul futurist e acelaşi, însă tuşeele sportive sunt pregnante: pedalier perforat de mari dimensiuni, din aluminiu; schimbător îmbrăcat în piele (cusătura fiind roşie, foarte vizibilă), cu măciulie din aluminiu, încrustată cu poziţionarea treptelor; principalele indicatoare au informaţiile afişate în roşu (oare proprietarii de Type-R se vor alarma la auzul sintagmei „pe roşu” pentru litrometru?); scaunele sunt excelent profilate, fiind îmbrăcate în piele alcantara, cum altfel, roşu & negru.

Să nu uităm cireaşa de pe tort: inscripţia de la baza consolei centrale, semn al exclusivităţii ediţiilor speciale. Fără glumă, Honda Type-R intră în cercul restrâns al modelelor care îşi afişează „serial number” la loc de cinste – adică alături de nume precum Ferrari sau Aston Martin. Respekt!


Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.