ISTORIE AUTO: cele mai îndrăzneţe maşini ale anilor 1920 - 1940

Atunci când spui despre o maşină că este „ciudată”, vrei să spui, cel mai probabil, că designul respectivei maşini nu corespunde fie cu marca din care face parte, fie cu epoca sa, fie chiar cu ceea ce ai aştepta, în mod normal de la o maşină. Noi am strâns câteva maşini la care trebuie să te uiţi de două ori pentru a le înţelege... Începem cu maşinile anilor 20-40...

ISTORIE AUTO: cele mai îndrăzneţe maşini ale anilor 1920 - 1940 ISTORIE AUTO: cele mai îndrăzneţe maşini ale anilor 1920 - 1940

Sunt zeci şi zeci de maşini îndrăzneţe care au apărut de-a lungul timpurilor, însă noi am încercat să facem o selecţie cu cele mai interesante dintre ele, alegând să eliminăm unele dintre maşinile deja cunoscute şi să săpăm după alte modele, mai puţin cunoscute de publicul larg.

Începem astăzi cu maşinile anilor 1920 - 1940. Despre unele am mai scris, despre altele vorbim pentru prima oară, unele sunt urâte cu spume, altele doar ciudate, în timp ce altele sunt absolut superbe. 

Apropo, de văzut complet şi galeria foto!

1. Rolls Royce Phantom I Jonkheere Coupe, 1925

Cumpărat la un moment dat de un prinţ indian, acest Rolls Royce Phantom I Coupe a fost carosat de către Jonkheere Carrosiers din Belgia, şi este probabil cel mai spectaculos Rolls-Royce din istorie. Nimic extravagant nu-i lipseşte: un motor de 7,6 litri cu şase cilindri, pavilion împărţit în două, elemente aerodinamice fabuloase şi mai ales o sumedenie de premii cucerite la concursurile de eleganţă din cei 90 de ani de existenţă.

Nimic mai spectaculos decât acest spate uluitor...

2. Opel RAK 1, 1928

Pe 15 martie 1928, Opel RAK 1, un monopost echipat cu motoare de rachetă, atingea viteza maximă de 75 km/h. Pe 23 martie, Opel RAK 2 atingea 230 de km/h, poate şi datorită celor 24 de motoare de rachetă înfipte în spatele maşinii. Cum deja direcţia maşinii nu mai putea fi controlată, iar frânele vremii nu puteau opri în siguranţă maşina, s-a optat ca Opel RAK 3 să fie pus pe şine.

12 motoare rachetă în spatele maşinii, oare ce ar putea merge prost?

Şi a atins viteza maximă între 250 - 290 de km/h, imposibil de ştiut cu exactitate, pentru că decolat de pe şine şi s-a făcut praf la a doua încercare. Opel a flirtat o vreme şi cu ideea de a construi un planor bazat pe aceste maşini, dar a renunţat ulterior la producţia de serie. De ce oare?



3. Voisin C-25 Aerodyne, 1934

În plină criză economică mondială, cei de la Avions Voisin s-au gândit că ar fi o idee bună să producă maşini şi mai de lux şi exclusiviste, aşa că şi-au pregătit singuri dispariţia de pe piaţă, care avea să aibă loc cinci ani mai târziu. Totuşi, ne-au lăsat unele dintre cele mai voluptuoase maşini făcute vreodată, printre care şi acest Voisin C-25 Aerodyne, care ducea aerodinamicitatea la noi niveluri în 1934.

Voisin o fi dat faliment, dar a trăit mult şi bine, murind fericit la 93 de ani. Iar maşinile sale câştigă azi concursurile de frumuseţe



Printre altele, avea un pavilion retractabil automat, suspensii ajustabile, bord inspirat de la avioane (pentru că Gabriel Voisin asta şi construise iniţial, avioane), dar era şi mai scumpă decât un Bugatti Type 57, fapt care a dus la fabricaţia a doar 28 de exemplare, dintre care 7 erau în echiparea şi caroseria Aerodyne (de top). O maşină de lux adevărat, cum greu s-au mai făcut după război.

4. Bugatti Type 57 Competition Coupe Aerolythe, 1935

Nici nu avem cuvinte să descriem emoţia pe care a produs-o acest coupe în 1935, când a văzut lumina zilei, la Salonul Auto de la Paris. Dar Jean Bugatti n-avea timp de emoţii, aşa că a făcut maşina bucăţi pentru a construi o maşină de serie, colosalul Type 57. De unde se vede că sacrificiul făcut de acest concept nu a fost deloc în van...

Reconstruit în timpurile moderne. Nu există linie laterală mai frumoasă decât această lacrimă aerodinamică pură. Nu există!

Alte patru maşini îndrăzneţe, în pagina următoare >>>>>>>


Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.