Kia Kee Sports Coupe Concept

Kee se pronunţă ca şi "key", care înseamnă "cheie" în engleză. Însă, în realitate, Kee se pronunţă "ki", care înseamnă esenţa forţei şi energiei spirituale din artele marţiale asiatice. Oricum s-ar pronunţa, Kee rămâne o surpriză.

Kia Kee Sports Coupe Concept Kia Kee Sports Coupe Concept
Cei de la KIA au "scăpat" către presă câteva imagini teasing ale noului concept cu destulă vreme înaintea Salonului Auto de la Frankfurt, principalul element de atracţie al maşinii fiind partea frontală cu un design deosebit, datorită utilizării ledurilor.

Acum, după ce maşina a fost dezvelită oficial, părerile sunt destul de împărţite în privinţa stilului, care numai asiatic nu este. Designerul Peter Schreyer vine de la Audi, ceea ce ar putea explica stilul uşor germanic al coupe-ului. Însă partea din spate, cu stopuri de mici dimensiuni şi luneta îngustă, ne duce cu gândul spre creaţiile americane. Oricum am lua-o, Kee rămâne la stadiul de căutări, ca exerciţiu stilistic, deşi coreenii afirmă că reprezintă schimbarea imaginii mărcii.

Partea frontală mizează pe masivitate, farurile aducând aminte de cele de pe Opel Astra. Însă acest efect este mult diminuat datorită tratamentului cu leduri, acestea coborând mult pe marginea fantelor din spoiler. Efectul acestora este unul deosebit, dar puţin probabil să vedem aşa ceva pe un model de serie în anii următori, deoarece este pur şi simplu o idee prea îndrăzneaţă. Mai degrabă vom regăsi pe viitoarele maşini grila cu o formă geometrică care inspiră forţă şi dinamism.

Impresia de forţă este foarte puternică, în mare parte datorită suprafeţei vitrate foarte reduse, ceea ce face acest concept să arate ca un mic tănculeţ din anumite unghiuri. Geamul lateral extrem de mic, care face trecerea între portieră şi hayon, pare mai degrabă fereastuica unei turele... În principiu, stilul curat al caroseriei face casă bună cu lungimea de 4,32 metri şi înălţimea de numai 1,31 metri, raportul mic dintre aceste dimensiuni fiind responsabil pentru silueta foarte dinamică şi chiar elegantă a lui Kee. O contribuţie importantă la această imagine o aduc şi jantele de 20", cu un design simplu şi clar.

Deşi la prima vedere pare un coupe strict cu două locuri, ampatamentul generos, de 2,67 metri, a permis adoptarea unei configuraţii 2+2, într-o ambianţă chiar mai provocatoare decât exteriorul. De fapt, cockpitul pare mai degrabă provenit de un hypercar cu pretenţii, volanul foarte sportiv fiind îmbrăcat în piele şi beneficiind de inserţii de carbon. În spatele acestuia se remarcă două padele uriaşe, pentru schimbarea celor şase trepte de viteză în mod secvenţial. Butonul de start al motorului trebuie căutat puţin - cei familiarizaţi cu interioarele avioanelor de luptă probabil îşi vor da seama cel mai rapid că acesta este ascuns pe tunelul central, sub un capac, exact ca în cazul butoanelor pentru comanda rachetelor.

La nivelul pachetului tehnic, coreenii anunţă că sub capotă este montat un propulsor V6, de 2,7 litri, care dezvoltă 200 CP - este vorba, de fapt, despre noua generaţie a propulsorului care echipează Hyundai Coupe. Şi, parcă pentru a alimenta zvonurile despre viitorul Hyundai Coupe, care se pare că va avea puntea spate motoare, oficialii KIA declară despre Kee Concept că poate beneficia de propulsie sau chiar tracţiune integrală. Ceea ce ar însemna că, în domeniul sportivelor medii, trebuie să fim cu ochii pe coreeni în viitorul apropiat.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.