Lotus Evora - lansare oficială

Primul coupe cu motor central şi patru locuri a apărut la englezi la Salonul Auto Londra 2008. În mod ciudat, Lotus a renunţat le numele de cod Eagle pentru o denumire mai ciudată: Lotus Evora.

Lotus Evora - lansare oficială Lotus Evora - lansare oficială

Lotus Evora - motor central si 4 locuriCele mai multe inoformaţii despre noul model Lotus au "transpirat" online cu ceva timp înaintea lansării oficiale de la Salonul Auto Londra 2008, însă denumirea reală de-abia acum a fost dată publicităţii. Lotus Evora este un automobil sport exclusivist, fiind singura maşină sport cu motor central în acest moment pe piaţă.

După 13 ani de la lansarea ultimului model, Lotus Elise, britanicii revin în actualitate cu o platformă complet nouă, şasiul noului Lotus Evora fiind bazat pe cel al conceptului Lotus APX. Denumit VVA (Versatile Vehicle Architecture), acesta se pretează la modificări pentru o gamă mai largă de modele, ceea ce reduce semnificativ costurile de producţie. În cazul lui Lotus Evora, partea frontală este realizată dintr-un aliaj de înaltă rezistenţă din aluminiu, în timp ce restul structurii este de tipul tubular, din aluminiu extrudat.

Sasiu din aluminiu extrudatAcoperişul maşinii este conceput dintr-un material compozit, de înaltă rezistenţă, iar cadrul auxiliar, pe care sunt montate centurile de siguranţă, are rol de rigidizare şi mărire a protecţiei în caz de rostogolire. De asemenea, panourile exterioare sunt realizate din material compozit high-tech, foarte uşor, dar cu rezistenţă foarte mare. Masa caroseriei ajunge să cântărească doar 200 kg, în timp ce masa totală a întregii maşini ajunge la 1.350 kg.

Designul maşinii a fost conceput în strânsă corelare cu echipa de tehnicieni, astfel încât forma urmează funcţia. Lotus Evora a fost atent studiat aerodinamic încă din faza proiectării pe calculator, astfel că testele în tunelul de vânt au ajutat doar la tunarea fină a unor detalii aerodinamice. Pe de altă parte, designerii au reuşit să păstreze o identitate uşor de recunoscut, Evora fiind identificat drept un Lotus chiar şi de către cei mai puţin cunoscători - lucru valabil mai mult din spate, deoarece faţa are mici reminescenţe din patrimoniul Ferrari.

Motor V6 de 3,5 litri si 280 CPFaţă de gama de până acum, bazată pe Lotus Elise, noua maşină este mai mare şi mai matură. Acest lucru se traduce prin adoptarea unui motor mai mare, un V6 de origine Toyota, cu distribuţie VVTi şi o cilindree de 3,5 litri. Lotus a adoptat un software propriu pe acest motor, obţinând valori foarte bune: 280 CP/6.400 rpm şi un cuplu maxim de 342 Nm/4.700 rpm. Suficient pentru ca maşina să fie propulsată până la 100 km/h în mai puţin de 5 secunde. Însă cei de la Lotus nu pun accentul doar pe performanţe, fiind în pas cu moda ecologiei: motorul cuplat la o cutie de viteze cu 6 trepte este capabil să emită sub 225 g/km, în condiţiile unui consum mediu sub 8 litri/100 km.

Pneuri Yokohama speciale pentru EvoraŞi, pentru că vorbim de un Lotus, nu putem trece cu vederea suspensia şi trenul de rulare. Astfel, braţele suspensiei independente sunt realizate integral din aluminiu, amortizoarele fiind de la Bilstein, iar arcurile de la Eibach. Direcţia a fost concepută de specialistul de curse TRW, în timp ce sistemul de frânare poartă semnătura Lotus AP Racing: discuri perforate de 350 mm în faţă şi 332 mm în spate şi etriere cu 4 pistonaşe. Pneurile au fost concepute în colaborare cu Yokohama, fiind unice doar pentru Lotus Evora - lucru evidenţiat de ştanţarea pe laterale a indicativului LTS. Dimensiunile lor sunt de 225/40 ZR18 în faţă, în timp ce pe spate sunt mai mari, 255/35 ZR19.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.