Noul BMW Seria 1 M – detaliile oficiale cu BMW 1 Series M

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Prezentari

Despre BMW Seria 1 M Coupe nu
putem spune că e una dintre cel mai mari surprize BMW în
2010
, deoarece multe informaţii se cunoşteau deja despre
maşină înaintea dezvăluirilor oficiale, iar unele publicaţii auto
de rang internaţional chiar au şi condus maşina în
avanpremieră.


VEZI GALERIA MULTIMEDIA CU
BMW SERIA 1 M COUPE

Totuşi, asta nu înseamnă că nu e o premieră importantă pentru
bavarezi, care, prin noul BMW Seria 1 M Coupe, aduc,
practic, un omagiu primului BMW M3
, din 1988, bazat pe BMW Seria 3
E30.

BMW Seria 1 M Coupe se doreste un omagiu adus primului BMW M3 E30, din 1988

Aşa cum modelul originar se deosebea doar prin câteva detalii de
un Seria 3 normal (detalii care fac deliciul cunoscătorilor), la
fel stă situaţia şi în cazul micului Seria 1 M Coupe, care
pare doar un
BMW 135i Coupe ceva
mai dichisit
. Ce-i drept, nu prea mult, poate pentru a-i
lăsa pe tuneri să se desfăşoare în voie.

Primele lucruri pe care le remarcăm ţin de aspectul exterior:
spoilerul frontal este modelat mult mai agresiv, fanta
inferioară preluând forma de la BMW M3
, în timp ce, pe laterale, au
fost adoptate nişte „branhii” foarte agresive – de fapt, guri de
aerisire gândite atât pentru o aerodinamică bună, cât şi pentru o
răcire eficientă.

Modificarile estetice ale lui BMW Seria 1 M Coupe nu sunt exagerate, dar ii confera originalitate

Un ochi avizat va observa faptul că aripile roţilor sunt
acum mai mari, lăţimea totală a maşinii crescând cu 53 mm
.
În spiritul maşinilor purtând semnătura Motorsport, pe aripile faţă
au apărut nişte muchii profilate, garnisite cu semnalizatoare
laterale, care includ badge-ul „M”.

Dacă pragurile nu arată exagerat, nu la fel putem spune despre
partea din spate, unde avem un spoiler cu fante laterale
agresive şi două perechi serioase de evacuări
, care nu te
duc, în nici un caz, cu gândul la EfficientDynamics. Pe capota porbagajului a mai
fost adoptat un eleron aproape invizibil şi pachetul pare
complet.

BMW Seria 1 M Coupe are jante de 19 inch, cu un design inspirat de cele de pe BMW M3 GTS

Însă nu este, dacă nu luăm în considerare şi jantele din
aliaj, de 19″, cu un design specific sportiv, similare cu jantele
de pe BMW M3 GTS
. Acestea sunt încălţate cu
pneuri de 245/35 ZR 19 în faţă, respectiv 265/35 ZR 19 în spate,
contribuind din plin la aspectul de bad boy al micului Seria 1
M.

Ce înseamnă în cifre BMW Seria 1 M Coupe? Motorul maşinii este
un şase cilindri, dar nu aspirat, cum era cazul primului BMW M3
E30, ci dotat cu două turbine. De fapt, vorbim despre
cunoscutul 3,0 litri de pe BMW Z4 sDrive35is,
capabil de 335 CP
, putere maximă obţinută la 7.000
rpm.

Motorul lui BMW Seria 1 M Coupe provine de pe BMW Z4 sDrive35is si are 335 CP

Cuplul maxim e şi el respectabil: 450 Nm/1.500-4.500
rpm
, motorul având şi o funcţie overboost, care mai
adaugă, pentru scurte perioade de timp, 50 Nm suplimentar. Cutia de
viteze este, atenţie, manuală, cu 6 rapoarte, foarte scurte. Cel
puţin pentru început, BMW Seria 1 M Coupe nu va fi oferit decât cu
acest tip de cutie de viteze, dar şi cu un diferenţial autoblocant
M.

La nivel de performanţe, pe cartea de vizită a lui BMW
Seria 1 M Coupe apar valorile de 4,9 secunde pentru demarajul 0-100
km/h
, respectiv 13,2 secunde pentru distanţa de 400 metri.
Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar maşina este capabilă
să depăşească fără probleme 300 km/h.

BMW Seria 1 M Coupe accelereaza pana la 100 km/h in 4,9 secunde

Prin urmare, o mică bombă pe patru roţi, care a necesitat
intervenţii serioase şi în ce priveşte celelalte sisteme.
Unele dintre elementele suspensiei au fost înlocuite cu
piese din aluminiu, preluate de la BMW M3
, iar direcţia
este dotată cu sistemul Servotronic, controlat electronic. Sistemul
de frânare upgradat este dotat cu discuri ventilate şi perforate,
de 360 mm în faţă, respectiv 350 mm în spate, asigurând un
comportament eficace.

În interior, probabil cel mai important lucru este
butonul „M Drive”, montat pe volan, prin apăsarea căruia se
obţine un răspuns mult mai prompt al motorului
, pentru cei
care vor să conducă BMW Seria 1 M în stil racing. Păcat doar că nu
este evidenţiat mai bine, aşa cum se întâmplă la Ferrari…

BMW Seria 1 M preia unele elemente tehnice de la BMW M3 pentru suspensie si directie

Ca ambianţă interioară, BMW Seria 1 M te gratulează cu
scaune sport
(dar nu racing), îmbrăcate într-o tapiţerie
din piele neagră, având cusătură orange vizibilă. Pe bord găsim
Alcantara, de asemenea garnisită cu o cusătură orange contrastantă,
lucruri de care beneficiază şi schimbătorul de viteze sau frâna de
mână. Pedalierul este din aluminiu, iar pe volan este plasată sigla
„M”.

Pentru noul BMW Seria 1 M Coupe este rezervată o gamă
specială de culori
: Valencia Orange Metallic, Alpine White
sau Black Sapphire Metallic. Însă deocamdată nu se ştie la ce preţ
va veni maşina.

Interiorul lui BMW Seria 1 M Coupe nu este foarte diferit, avand unele tuse sportive

Ştim, însă, că pasionaţii vor putea comanda noul BMW
Seria 1 M Coupe începând din primăvara lui 2011
. Probabil
primii clienţi vor fi cei care au avut, în trecut, şi BMW M3 E30.
În rest, rămâne de văzut cât de mare va fi concurenţa cu proaspătul
Audi RS3.


Voi ce credeţi, cine va fi
mai bun: BMW 1 M sau Audi RS3?

Deocamdata nu se stiu preturile pentru noul BMW Seria 1 M Coupe. Comenzile incep in primavara lui 2011



Comentarii
Inchide