Noul BMW Seria 1 M - detaliile oficiale cu BMW 1 Series M

Fanii BMW au de ce să fie bucuroşi: în sfârşit, bavarezii au dat publicităţii informaţiile şi imaginile oficiale cu noul BMW Seria 1 M. Cel mai puternic BMW Seria 1 sau, dacă vreţi, un fel de mini BMW M3.

Despre BMW Seria 1 M Coupe nu putem spune că e una dintre cel mai mari surprize BMW în 2010, deoarece multe informaţii se cunoşteau deja despre maşină înaintea dezvăluirilor oficiale, iar unele publicaţii auto de rang internaţional chiar au şi condus maşina în avanpremieră.

VEZI GALERIA MULTIMEDIA CU BMW SERIA 1 M COUPE

Totuşi, asta nu înseamnă că nu e o premieră importantă pentru bavarezi, care, prin noul BMW Seria 1 M Coupe, aduc, practic, un omagiu primului BMW M3, din 1988, bazat pe BMW Seria 3 E30.

BMW Seria 1 M Coupe se doreste un omagiu adus primului BMW M3 E30, din 1988

Aşa cum modelul originar se deosebea doar prin câteva detalii de un Seria 3 normal (detalii care fac deliciul cunoscătorilor), la fel stă situaţia şi în cazul micului Seria 1 M Coupe, care pare doar un BMW 135i Coupe ceva mai dichisit. Ce-i drept, nu prea mult, poate pentru a-i lăsa pe tuneri să se desfăşoare în voie.

Primele lucruri pe care le remarcăm ţin de aspectul exterior: spoilerul frontal este modelat mult mai agresiv, fanta inferioară preluând forma de la BMW M3, în timp ce, pe laterale, au fost adoptate nişte "branhii" foarte agresive - de fapt, guri de aerisire gândite atât pentru o aerodinamică bună, cât şi pentru o răcire eficientă.

Modificarile estetice ale lui BMW Seria 1 M Coupe nu sunt exagerate, dar ii confera originalitate

Un ochi avizat va observa faptul că aripile roţilor sunt acum mai mari, lăţimea totală a maşinii crescând cu 53 mm. În spiritul maşinilor purtând semnătura Motorsport, pe aripile faţă au apărut nişte muchii profilate, garnisite cu semnalizatoare laterale, care includ badge-ul "M".

Dacă pragurile nu arată exagerat, nu la fel putem spune despre partea din spate, unde avem un spoiler cu fante laterale agresive şi două perechi serioase de evacuări, care nu te duc, în nici un caz, cu gândul la EfficientDynamics. Pe capota porbagajului a mai fost adoptat un eleron aproape invizibil şi pachetul pare complet.

BMW Seria 1 M Coupe are jante de 19 inch, cu un design inspirat de cele de pe BMW M3 GTS

Însă nu este, dacă nu luăm în considerare şi jantele din aliaj, de 19", cu un design specific sportiv, similare cu jantele de pe BMW M3 GTS. Acestea sunt încălţate cu pneuri de 245/35 ZR 19 în faţă, respectiv 265/35 ZR 19 în spate, contribuind din plin la aspectul de bad boy al micului Seria 1 M.

Ce înseamnă în cifre BMW Seria 1 M Coupe? Motorul maşinii este un şase cilindri, dar nu aspirat, cum era cazul primului BMW M3 E30, ci dotat cu două turbine. De fapt, vorbim despre cunoscutul 3,0 litri de pe BMW Z4 sDrive35is, capabil de 335 CP, putere maximă obţinută la 7.000 rpm.

Motorul lui BMW Seria 1 M Coupe provine de pe BMW Z4 sDrive35is si are 335 CP

Cuplul maxim e şi el respectabil: 450 Nm/1.500-4.500 rpm, motorul având şi o funcţie overboost, care mai adaugă, pentru scurte perioade de timp, 50 Nm suplimentar. Cutia de viteze este, atenţie, manuală, cu 6 rapoarte, foarte scurte. Cel puţin pentru început, BMW Seria 1 M Coupe nu va fi oferit decât cu acest tip de cutie de viteze, dar şi cu un diferenţial autoblocant M.

La nivel de performanţe, pe cartea de vizită a lui BMW Seria 1 M Coupe apar valorile de 4,9 secunde pentru demarajul 0-100 km/h, respectiv 13,2 secunde pentru distanţa de 400 metri. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar maşina este capabilă să depăşească fără probleme 300 km/h.

BMW Seria 1 M Coupe accelereaza pana la 100 km/h in 4,9 secunde

Prin urmare, o mică bombă pe patru roţi, care a necesitat intervenţii serioase şi în ce priveşte celelalte sisteme. Unele dintre elementele suspensiei au fost înlocuite cu piese din aluminiu, preluate de la BMW M3, iar direcţia este dotată cu sistemul Servotronic, controlat electronic. Sistemul de frânare upgradat este dotat cu discuri ventilate şi perforate, de 360 mm în faţă, respectiv 350 mm în spate, asigurând un comportament eficace.

În interior, probabil cel mai important lucru este butonul "M Drive", montat pe volan, prin apăsarea căruia se obţine un răspuns mult mai prompt al motorului, pentru cei care vor să conducă BMW Seria 1 M în stil racing. Păcat doar că nu este evidenţiat mai bine, aşa cum se întâmplă la Ferrari...

BMW Seria 1 M preia unele elemente tehnice de la BMW M3 pentru suspensie si directie

Ca ambianţă interioară, BMW Seria 1 M te gratulează cu scaune sport (dar nu racing), îmbrăcate într-o tapiţerie din piele neagră, având cusătură orange vizibilă. Pe bord găsim Alcantara, de asemenea garnisită cu o cusătură orange contrastantă, lucruri de care beneficiază şi schimbătorul de viteze sau frâna de mână. Pedalierul este din aluminiu, iar pe volan este plasată sigla "M".

Pentru noul BMW Seria 1 M Coupe este rezervată o gamă specială de culori: Valencia Orange Metallic, Alpine White sau Black Sapphire Metallic. Însă deocamdată nu se ştie la ce preţ va veni maşina.

Interiorul lui BMW Seria 1 M Coupe nu este foarte diferit, avand unele tuse sportive

Ştim, însă, că pasionaţii vor putea comanda noul BMW Seria 1 M Coupe începând din primăvara lui 2011. Probabil primii clienţi vor fi cei care au avut, în trecut, şi BMW M3 E30. În rest, rămâne de văzut cât de mare va fi concurenţa cu proaspătul Audi RS3.

Voi ce credeţi, cine va fi mai bun: BMW 1 M sau Audi RS3?

Deocamdata nu se stiu preturile pentru noul BMW Seria 1 M Coupe. Comenzile incep in primavara lui 2011

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.