Noul Fiat Doblo – primele poze şi informaţii

Autor: Oraan Mărculescu 17 dec. 2009 Prezentări

Noul Fiat Doblo - spate ineditFiat
Doblo a înregistrat un succes bun printre modelele Fiat, reuşind să
se impună printre cele mai încăpătoare vanuri familiale abordabile,
dar şi în domeniul utilitarelor mici şi medii. Noul model este
total revizuit, beneficiind de o platformă tehnică nouă şi un
design modernizat.

Faţă de vechea generaţie, caracterul utilitar este mai puţin
dominant, caroseria având un design mai fluent, cu o parte frontală
care se depărtează de stilul spartan. Configuraţia a rămas cu uşile
din spate culisante, dar acum partea laterală are un caracter
familiar pronunţat, fiind foarte reuşită. În spate, noul Doblo
surprinde printr-un stil aproape extravagant al hayonului, sigla
Fiat tronând la loc vizibil.

Per total, Doblo este clar că îşi doreşte să rivalizeze puternic
cu Renault Kangoo, mizând pe un aspect exterior mai atrăgător şi
mai interesant, care se depărtează mult de conceptul de „dubă de
marfă”. Totuşi, Doblo este oferit şi ca utilitară, în acest caz
geamurile laterale din spate dispărând, iar hayonul fiind înlocuit
de două uşi asimetrice.

Doblo - versiunea utilitaraCa
dimensiuni, noul Fiat Doblo se poate lăuda cu un ampatament de
2.755 mm, cel mai mare din segmentul său, iar portbagajul are acum,
în configuraţia standard cu 5 locuri, un volum util foarte generos,
de 790 de litri. Pentru familiile numeroase, există şi o versiune
cu 7 locuri, modularitatea interioară fiind la cote foarte
bune.

Dintre motorizări, propulsorul common-rail 1,3 Multijet, de 90
CP, reuşeşte cea mai scăzută valoare din categoria sa pentru
emisiile CO2: 129 g/km. Mai sunt oferite două Mutijet-uri, de 105
şi 135 CP, dar şi un motor pe benzină de 95 CP, iar, mai târziu, va
fi oferită şi o versiune Natural Power (care funcţionează cu un
amestec de benzină şi metan), dar şi o cutie de viteze robotizată
Dualogic, pentru unul dintre motoarele diesel.

Motoarele îndeplinesc normele Euro 4 şi Euro 5, iar în echiparea
standard este oferit sistemul start&stop (opreşte motorul
atunci când maşina stă pe loc şi îl reactivează la apăsarea
acceleraţiei). la nivelul siguranţei, nu lipsesc sistemele ABS cu
EBD, precum şi sistemul de control al stabilităţii ESP, beneficiind
de funcţia hill-holder (asistenţa la plecarea din rampă). Dintre
airbaguri, cele laterale oferă protecţie atât pentru piept, cât şi
pentru cap, oferind, împreună cu structura ranforsată a uşilor,
maximum de protecţie la impactul lateral.

Mai multe informaţii despre noul Fiat Doblo, în curând. Cât
despre România, maşina urmează a fi comercializată la începutul lui
2010, preţurile urmând a fi comunicate cu ocazia lansării pe piaţa
noastră.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide