OFICIAL: Monovolumul BMW Seria 2 Active Tourer devine realitate! UPDATE

Autor: Andrei Ştirbu acum 6 ani Prezentari

Hei, trebuia să te aştepţi cumva la aşa ceva. Probabil sătui să tot ia premii pentru motorizări şi sătui de feed-back-ul pozitiv livrat constant, cei de la BMW au hotărât să dea curs provocării supreme: să facă, din cea mai plictisitoare maşină din lume, (încă) un BMW pe care să ţi-l doreşti. Până când vom afla cum se simte şi cum se conduce BMW Seria 2 Active Tourer (adică varianta de serie a lui BMW Active Tourer Concept), sau până când îl vom vedea live la Geneva Motor Show 2014, putem să ne lămurim în privinţa celorlalte celelalte aspecte.

Dap, monovolum 100%

Vorbim de un monovolum, deci o să începem cu detaliile caracteristice: BMW vrea să ofere, între cei 4,3 metri lungime, 1,8 lăţime şi 1,5 metri înălţime un spaţiu cât mai încăpător (ampatamentul este de 2,6 metri), cât mai sofisticat, şi cât mai practic. Şi pentru că este un BMW, promite şi senzaţii specifice mărcii pentru cel din spatele volanului. 

Aşa arată un BMW care merge cu o viteză de… monovolum

Interiorul dispune, aşadar, de multe spaţii de depozitare, bancheta spate poate glisa (pentru a mări, la nevoie, spaţiul pentru pasageri) şi prezintă o modularitate 40:20:40. În cazul rabatării complete, volumul portbagajului creşte de la 468 la 1.510 litri, accesul acolo putându-ţi fi facilitat de un hayon electric care se poate deschide automat dacă treci piciorul pe sub pragul spate. Şi, desigur, Seria 2 Active Tourer poate veni şi cu un plafon panoramic.  

E timpul să te relaxezi. Nu-ţi fă griji de spaţiu. Doar ştii că eşti într-un… BMW MPV!

Chiar dacă este o maşină dedicată familiei, BMW ştie că şoferul trebuie să se simtă special, deci bordul va privi uşor către cel din spatele volanului. Pe lângă echipările Sport Line şi Luxury Line, BMW a pregătit şi un M Sport Package care aduce jante de 17-18 inci diametru, tapiţerie din Alcantara, volan mişto, şi… posibilitatea de a-ţi vopsi monovolumul în binecunoscuta nuanţă Estoril Blue. Sfat ProMotor: Nici nu te gândi!

Aici nu există obiecţii. Şi nici nu ştim dacă vor exista vreodată

Conform declaraţiilor oficiale, suspensia intependentă multi-link pe puntea spate şi cea de tip single joint spring-strut pe faţă sunt setate în aşa manieră încât să-ţi ofere dinamism à la BMW – iar pachetul M Sport vine cu amortizoare adaptive. Cât despre motoare, lista de debut se prezintă în felul următor: 

218i: Motoraşul în trei cilindri, de 1,5 litri, livrează 136 de cai-putere şi 220 Newtoni-metru şi promite un consum de doar 4,9 l/100 km, în timp ce emisiile de dioxid de carbon nu depăşesc 115 g/km. Nici viteza maximă nu depăşeşte 200 km/h, în timp ce acceleraţia 0-100 km/h nu va scădea sub 9,3 secunde.

225i = „Fugi tare, tati!”

225i: „Clasicul” cu patru cilindri, de 2,0 litri, se foloseşte de cei 231 de cai-putere şi de cuplul de 350 Nm pentru a-ţi ajuta secreţia de adrenalină un pic. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 6,8 secunde, iar viteza maximă este de 235 km/h. Consumul? 6,0 l/100 km, cel declarat de producător, cu emisii de CO2 de 139 g/km.

218d: Dieselul în patru cilindri, de 2,0 litri, se laudă cu un consum mediu de 4,1 l/100 km (şi emisii de 109 g/km CO2), în timp ce cifrele de putere indică 150 CP şi 330 Nm. 

BMW Seria 2 Active Tourer vine standard cu transmisie manuală cu şase rapoarte, clienţii putând opta şi pentru cutii automate Steptronic cu şase sau cu opt trepte. Gama de motorizări se va extinde, probabil, şi cu 216d, 220d şi 220i, în timp ce xDrive-ul va deveni disponibil pe 220d şi 225i.

Pe partea de tehnologie, BMW Seria 2 Active Tourer vine cu panoplia din portofoliul mărcii – una dintre noutăţi fiind un Head-Up Display color reprezentat aici de un monitor situat între volan şi parbriz şi nu unul proiectat pe parbriz. De altfel, BMW Connected Drive îţi pune la îndemână partea de conectivitate şi smartfoneală, în timp ce Traffic Jam Assistant care-ţi va ghida aproape singurel maşina prin ambuteiaje, în timp ce tu poţi să răspunzi neîntrerupt la necontenitele „De ce?”-uri din partea ţâncului tău. 

Ca (tânăr) tătic, te simţi atras de noul Seria 2 Active Tourer?



Comentarii
Inchide