Peugeot RCZ la Frankfurt 2009

Peugeot RCZ a fost, în sfârşit, dezvăluit oficial curioşilor, anunţându-se principalul concurent pentru Audi TT. Bineînţeles, designul este principalul atu al noului leu coupe.

RCZ, o noua felinaNoul Peugeot RCZ este un coupe cu 2+2 locuri, care intră în concurenţă directă cu deja cunoscutul Audi TT, maşina germană fiind deja la a doua generaţie. Practic, RCZ este 90% similar cu precedentul concept RC Z, apărut la Frankfurt acum 2 ani.

Din punct de vedere vizual, cele două modele este clar că vor produce controverse aprinse printre amatorii de inedit şi frumos, RCZ fiind oarecum avantajat de factorul prospeţime. Agresivitatea este accentuată de spoilerul faţă, cu o fantă de aerisire proeminentă, însă, per total, Peugeot RCZ are o alură foarte fluidă, cu muchii rotunjite şi bosaje proeminente pentru roţi.

Individualitatea este asigurată, normal, de "privirea" specifică Peugeot, dar în peisaj mai intervine acoperişul, evidenţiat în primul rând prin arcele argintii sau cromate, dar şi prin profilarea plafonului, continuată chiar şi de luneta spate, caracteristică inedită pentru un model de serie mare. Opţional, plafonul poate fi construit din fibră de carbon, material care poate fi comandat şi pentru oglinzile laterale. Nu pot fi trecute cu vederea jantele cu un design special, care pot merge până la 19", fiind oferite într-o varietate mare de finisări.

RCZ vs TTO particularitate interesantă a lui Peugeot RCZ este nepăsarea designerilor faţă de spaţiul interior - de exemplu, alura atletică este accentuată de terminarea destul de bruscă a spaţiului pentru pasageri, capota spate fiind neobişnuit de lungă (cam ca la Peugeot 308 CC). Drept urmare, bancheta pentru cei doi pasageri suplimentari este mai mult un fel de strapontină potrivită doar pentru persoane cu o constituţie cât mai puţin voluminoasă.

Această strapontină se poate chiar şi rabata, pentru a creşte capacitatea portbagajului - deşi valoarea standard a acestuia, de 348 litri, este suficient de generoasă pentru bagajele a 2 pasageri adulţi. Care au la dispoziţie locurile din faţă într-o ambianţă asemănătoare cu acea dintr-un Peugeot 308 (platforma modelului compact stând, de altfel, la baza lui RCZ). Totuşi, legătura cu habitaclul maşinii de clasă compactă este mult diminuată, deoarece RCZ foloseşte materiale scumpe şi o finisare mult mai bună, în ton cu pretenţiile de individualism ale maşinii, nelipsind pielea sau inserţiile de aluminiu.

Cockpit de 308, dar mai luxosFaţă de Peugeot 308, garda la sol a lui lui RCZ este coborâtă cu 20 mm, iar centrul de greutate cu 40 mm, în timp ce ecartamentul faţă este mai mare cu 54 mm, iar cel din spate cu 72 mm, ceea ce, împreună cu setarea mai rigidă a amortizoarelor şi arcurilor, este de natură să îi confere lui RCZ un caracter sportiv mult mai pronunţat.

Iar sportivitatea este susţinută şi de agregatele de sub capota faţă, toate îndeplinind normele de poluare Euro 5. Cel mai puternic propulsor este un turbo 1.6 THP, cu două turbine, care dezvoltă 200 CP/5.000 rpm şi este cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Suta este atinsă în 7,6 secunde, în timp ce consumul mediu este de numai 7,1 litri/100 km, cu emisii CO2 de 165 g/km. Pentru cei mai puţin grăbiţi va exista şi un 1.6 turbo cu numai 156 CP, care va putea primi şi o cutie automată, în timp ce consumul mediu se cifrează la 6,9 litri/100 km.

Cel mai potent RCZ are 200 CPDacă Peugeot RCZ este un coupe, nu înseamnă că nu poate fi şi economic: a treia motorizare oferită este un diesel de 2,0 litri şi 163 CP/3.750 rpm, care în teorie consumă numai 5,4 litri/100 km, iar emisiile CO2 sunt de 139 g/km.

Mai multe detalii despre preţuri şi planuri de fabricaţie, cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2009. Însă până atunci mai ştim că Peugeot RCZ nu va fi construit într-o uzină franceză, ci în Austria, de către Magna Steyr, într-o facilitate destinată producţiei de modele exclusiviste. Ceea ce poate fi un indiciu referitor la cadenţa destul de redusă a unuia dintre cei mai originali lei din ultimii ani.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.