Poze spion oficiale cu noul Mercedes SLK

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Prezentari

Cea de-a treia generaţie a roadsterului coupe-cabrio

Mercedes SLK
urmează să apară în mod oficial în 2011
.
Deocamdată, cei de la Mercedes ne arată, tot în mod oficial, cum
testează inginerii germani maşina pe timp de vară, în Death Valley.
Mai exact, noul gadget auto MAGIC SKY CONTROL.

Noul Mercedes SLK va propune optiunea MAGIC SKY CONTROL

Este vorba despre un plafon din sticlă…
heliomată
. Şoferul poate comanda gradul de opacitate al
sticlei, un lucru de foarte mare ajutor în zilele însorite, când
pasagerii riscă să facă insolaţie. De altfel, cei de la Mercedes
susţin că sunt primii din lume care vor oferi o astfel de opţiune
pe o maşină de serie.

Toată aparatura cu care este burduşită maşina de teste din
imagini este destinată exclusiv punerii la punct a MAGIC
SKY CONTROL
. Asta după ce SLK-ul camuflat a trecut prin
teste severe la temperaturi de până la -30o, în condiţii
arctice.

MAGIC SKY CONTROL de pe Mercedes SLK - testat cu aparatul Pyranometer

Inedit este un aparat denumit „pyranometer” şi
care te duce cu gândul la celebrul film cu dinozauri Jurassic Park,
nu-i aşa? Aparatul măsoară cu o foarte mare precizie energia
generată de razele solare. De exemplu, în atmosfera fierbinte din
Death Valley, la ora 10 dimineaţa aparatul înregistrează 800 W, iar
după masă ajunge la 1.000 W. În traducere, e foarte periculos să
îţi expui capul razelor solare.

Inginerii au instalat nu mai puţin de 8 senzori pe
acoperiş
, înregistrând atât variaţiile de temperatură, dar
şi cum afectează acestea sticla şi elementele electronice din
acoperiş. Pentru că atât MAGIC SKY CONTROL, cât şi ansamblul
plafonului escamotabil trebuie să se comporte ireproşabil pe o
plajă de temperaturi între -40o şi +50o.

Nu mai putin de 8 senzori masoara variatiile de temperatura si efectele acestora asupra plafonului din sticla

Rezultatul acestor teste poate părea minor, însă datele obţinute
de ingineri contribuie în mare măsură nu doar la creşterea
confortului pasagerilor, ci şi la sănătatea acestora. Datorită
capacităţii de a se adapta energiei emise de razele solare,
MAGIC SKY CONTROL reduce considerabil disconfortul termic
în zona capului şi a umerilor
.

Ceea ce înseamnă că, atunci când e foarte cald şi însorit, poţi
beneficia de senzaţiile cabrio şi dacă maşina nu este decapotată.
Cu acoperişul pliat, aparatul „pyranometer” a înregistrat valori de
peste 1.000 W pe metru pătrat, în timp ce plafonul din sticlă
reduce această energie cu circa 200 W (în modul normal), iar
funcţia de înnegrire a acoperişului duce la valori de numai
40-50 W
– doar 20% din valoarea energiei măsurată
iniţial.

O găselniţă interesantă, MAGIC SKY CONTROL se speră că
va contribui foarte mult la succesul de piaţă al noii generaţii
Mercedes SLK
. Rămâne de văzut şi preţul pentru care va fi
oferită această opţiune.

Noua generatie Mercedes SLK va aparea in 2011 si va oferi optional MAGIC SKY CONTROL



Comentarii
Inchide