Subaru BRZ Concept STI – primul model din istorie cu tracţiune spate

Subaru a ales o modalitate ceva mai matură de promovare a modelului realizat în colaborare cu Toyota. Au venit la salonul auto de la Los Angeles cu un concept aproape identic cu versiunea de serie.

Subaru BRZ Concept STI reprezintă debutul constructorului care se identifică prin tracţiunea integrală a modelelor sale în universul propulsiei, sau al tracţiunii spate. Designul în linii mari nu putem spune că a reprezentat o enigmă până acum, au avut grijă cei de la Toyota să aducă audienţa la saturaţie cu eternul concept car FT-86 prezentat în toate evoluţiile posibile pe la saloane auto. Iar dacă acest lucru nu era suficient au inventat un concept car similar şi pentru Scion.

Evident vorbim despre un model dezvoltat împreună de cei de la Subaru şi Toyota, diferenţa fiind făcută în mare parte de micile detalii de design menite a da modelului identitate constructorului care îşi pune sigla pe capotă. La salonul auto de la Los Angeles cei de la Subaru au prezentat în premieră mondială versiunea lor a proiectului comun. Paradoxal BRZ Concept STI are enormă carismă, probabil de la superbul albastru Subaru dar şi de la logo-ul STI şi legendara aripă Subaru din spate. Probabil fanii mărcii ar fi preferat o singură evacuare cu un calibru generos decât cea dublă cu două finale pe fiecare parte prezentă pe concept.

Cei de la Subaru promit un model, cel puţin într-o viitoare versiune STI, care nu va face nici un compromis în privinţa performanţelor. Aici includem şi acoperişul din fibră de carbon menit a reduce masa modelului şi a contribui la un centru de greutate cât mai redus. Din punct de vedere al motorizării cei de la Subaru au menţionat doar că sub capotă va fi un propulsor boxer de doi litri. Este vorba despre un propulsor nou. "FA" Boxer, aspirat dezvoltat special pentru RBZ. Un motor cu o cursă şi un alezaj de 86 mm care vine şi cu injecţie directă.

Pentru a înţelege cât de fanatici au fost cei de la Subaru şi Toyota în dezvoltarea acestui model, propulsorul este amplasat cu 11,9 cm mai jos decât în cazul unui model din gama Subaru şi cu 23,9 cm mai aproape de centrul maşinii raportat la o Impreza. Cei de la Subaru vorbesc despre o distribuţie a maselor faţă/ spate de 45%/ 55%. Chiar şi în cazul versiunii de bază cu propulsor aspirat care se presupune că ar dezvolta în jur de 210-220 CP la 7.000 rpm şi un cuplu motor de 230 Nm la 4.000 rpm, performanţele vor fi impresionante în condiţiile în care niponii au declarat că RBZ are în vizor Porsche Cayman R, aici trebuie să menţionăm faptul că modelul nipon va fi cu aproximativ 100 kg mai uşor.

Evident, în viitor, pentru versiunea STI aşteptăm şi o bersiune supraalimentată a acestui propulsor care să producă peste 300 CP. Pentru început modelul va fi oferit în trei versiuni care se vor diferenţia doar prin nivelul de echipare. Va fi oferită o cutie manuală cu şase rapoarte sau una automată tot cu şase trepte. Fanii Subaru nu trebuie să fie crispaţi de asocierea cu Toyota, modelul fiind dezvoltat în totalitate de cei de la Subaru, fiind construit tot de ei într-o uzină nouă construită pentru acest model la Oizumi în Japonia, lângă sediul central.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.