Tata Manza versiunea europeană atacă Logan

Publicat: 04 03. 2011, 12:46

Indienii par hotărâţi să cucerească piaţa europeană, deşi sorţii
nu par să le zâmbească. După ce publicul nu a fost aşa de convins
de specificaţiile europene ale micului
Tata Nano
, a venit rândul acestui sedan Tata Manza să
ameninţe autohtonul Dacia Logan.

Oare Tata Manza „are cu ce”? Primul lucru pe care îl accentuează
indienii este că vorbim de o maşină low-cost, concepută
pentru pieţele emergente, adică la fel ca Logan-ul
. Manza
este, de fapt, versiunea sedan a hatchback-ului
Tata Vista
, fiind deci o familistă de clasă mică.

Totuşi, Manza are dimensiuni destul de generoase:
lungime de 4,41 metri (Logan: 4,25 metri)
, lăţime de 1,7
metri (Logan: 1,74 metri), înălţime de 1,55 metri (Logan: 1,52
metri). Ampatamentul, în schimb, nu este la înălţimea concurentului
românesc, măsurând doar 2,52 metri, faţă de 2,63 metri la
Logan.

Portbagajul lui Tata Manza se anunţă foarte mare, de 490
litri, cu numai 20 de litri mai puţin decât Logan
. De
asemenea, indienii promit că low-cost nu va însemna un echipament
spartan sau o calitate scăzută a materialelor din interior.
Standard, maşina va oferi ABS, dublu airbag, scaun şofer cu reglaj
pe înălţime sau volan reglabil.

În funcţie de nivelul de echipare, Tata Manza va mai
beneficia de computer de bord, geamuri electrice, radio-CD cu MP3
player şi conexiune Bluetooth
, comenzi audio pe volan sau
chiar climatizare automată şi senzori de parcare. Pe lista de
opţionale vom regăsi chiar şi tapiţeria din piele sau diverse
ornamente interioare cu un aspect mai luxos.

Gama de motoare începe cu un propulsor pe benzină, de
1,4 litri şi 90 CP
, asociat cu o cutie de viteze manuală
cu 5 trepte şi care promite un cuplu motor maxim de 116 Nm/4.750
rpm. Pentru moment, Dacia Logan are ca răspuns motorul de 1,6 litr,
în versiunea de putere de 85 CP, cu un cuplu mai bun (135 Nm/3.000
rpm).

Domeniul diesel va fi acoperit de un common-rail de 1,3
litri de origine Fiat
. Acest diesel va fi oferit în două
versiuni de putere, 75 CP şi 90 CP, ultima variantă având un cuplu
motor maxim de 200 Nm/1.750-3.000 rpm. În cazul lui Logan, vorbim
de un diesel 1.5 dCi, de asemenea oferit în două variante de
putere, 75 CP şi 90 CP, cuplul maxim fiind tot de 200 Nm/1.750
rpm.

Deocamdată, nu avem date privind performanţele şi consumurile
maşinii, în timp ce preţul de bază pentru Tata Manza în
Europa este anunţat în jurul valorii de 10.000 euro.
Logan
are preţuri de pornire mai mici, însă indienii speră să îi atragă
pe clienţii care vor o maşină mai bine dotată.

CREDEŢI CĂ TATA MANZA VA FI UN RIVAL SERIOS
PENTRU DACIA LOGAN?