Top 10 cele mai ciudate concepte din istoria BMW

BMW pare a avea, în privinţa maşinilor intrate în producţie, o continuitate foarte clară a designului . Grila dublă (cei doi „rinichi”), curba Hofmeister de la baza montantului C, linia laterală „de caracter” care străbate longitudinal maşina, cu mânerele integrate, iată doar câteva elemente esenţiale pentru un BMW. Nu şi pentru multe dintre cele de mai jos.

Top 10 cele mai ciudate concepte din istoria BMW Top 10 cele mai ciudate concepte din istoria BMW

Ce anume face un BMW să fie un BMW? Evident, tracţiunea spate sau logo-ul celebru ne vin imediat în minte, la fel ca motoarele cu şase cilindri în linie şi obsesia pentru manevrabilitate şi sportivitate. Însă elementele de design care definesc un BMW sunt mai multe, pornind de la curba Hofmeister, care rotunjeşte spre înainte baza montantului C al fiecărui BMW modern, trecând prin nervura longitudinală care integrează mânerele portierelor (linia de caracter BMW) şi fără a uita de grila dublă, care seamănă cu doi rinichi.

E uşor să-ţi dai seama că vorbim de un BMW, chiar şi dacă sigla ar dispărea de pe capotă

Dar încercările de design ale companiei, cât şi ale diverşilor carosieri cu care a colaborat de-a lungul timpului, au dus la unele concepte care ar putea cu greu fi recunoscute drept aparţinând marii familii BMW. Iată câteva dintre ele, poate cele mai ciudate pe care le-am putut găsi în istoria mărcii bavareze. Unele dintre ele hidoase, dar practice, altele de-a dreptul senzaţional de frumoase, multe dintre ele cu un rol determinant în dezvoltarea modelelor de serie BMW.

1. 1963: BMW 700 (Colani)

În 1963/4, Colani-BMW 700 era prima maşină cu caroserie monococă autoportantă, din plastic. Greutatea maşinii era de doar 350 de kilograme, incluzând aici şi motorul, coeficientul aerodinamic Cd era de doar 0.22, iar viteza maximă atingea 200 km/h. Desenat de Luigi Colani, un geniu al designului cu privire la care vom reveni, prototipul nu a intrat niciodată în producţie. Dar dacă azi arată a OZN, închipuie-ţi cum arăta în 1963!

Arată ca Minnie Mouse, nu ţi se pare? Nişte pleoape i-ar mai trebui...

2. 1964: Prototipul Hurrican 1800ti

Bun, acesta nu este un prototip de fabrică, dar e rezultatul dragostei dintre un BMW şi un Ferrari! Mai precis un BMW 1800ti şi un Ferrari 250 LM. Motorul de 1.8 litri în patru cilindri cu dublu carburator dezvolta 120 CP la 5.500 rpm şi prindea suta în 9.5 secunde, viteza maximă fiind de 195 km/h. Pentru 1964, nişte cifre absolut răvăşitoare. Vorbim de un exemplar unicat, care mai îngloba piese de la multe alte maşini: semnalizatoarele frontale de la Jaguar XJ6, farurile de la Volvo 121 Amazon, stopurile de la un Fiat 850 Sport Spider şi instrumentarul de bord de la un BMW 2500.

Evident, nu l-ai fi putut recunoaşte vreodată pe stradă, pentru că nu arată defel ca un BMW... Sursa foto

3. 1969: BMW Spicup by Bertone şi Gandini

Una dintre maşinile pentru care ni se rupe inima că nu a intrat în producţie de serie. Dacă prototipul precedent a fost rodul unor pasionaţi, acesta era rodul lui Giorgetto Bertone şi al celuilalt titan al designului italian, Marcello Gandini. O maşină care poate fi condusă pe drumurile publice, nu doar un concept de design! Iar dacă vorbim de design, faptul că Bertone a plecat în timpul dezvoltării ei la Ghia, lăsându-l pe Gandini să finiseze prototipul a dus la uluitoarea asemănare dintre acest BMW şi probabil una dintre cele mai frumoase maşini din istorie, Alfa Romeo Montreal, desenată tot de Gandini (care a mai desenat, printre altele, prima generaţie de BMW Seria 5 (contributor), Lamborghini Miura şi Countach, Lancia Stratos etc.).

Unul dintre cele mai ciudate şi mai frumoase concepte BMW din istorie. Unicat.

BMW Spicup avea şasiul unui BMW 2000 CS, motor de 2.8 litri cu şase cilindri în linie (170 CP) şi un pavilion culisabil din oţel inoxidabil, alcătuit din trei elemente. Cumpărat  de un investitor privat imediat după Salonul de la Geneva din 1969, conceptul a ajuns apoi la un olandez care a parcurs nu mai puţin de 100.000 de kilometri cu maşina, fără să aibă prea mare grijă de ea, dar iubind-o suficient de mult pentru a dosi într-un container atunci când a fost nevoit să emigreze în SUA. 20 de ani mai târziu, ea a fost găsită şi restaurată cu atenţie, iar din 2009 încoace bucură ochii şi sufletele la concursurile de eleganţă din întreaga lume.

Un roadster la care poţi visa încontinuu, chiar şi 46 de ani mai târziu...

Alte trei concepte ciudate, în pagina următoare --->

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.