326 CP pentru hibridul Honda CR-Z de la preparatorul HKS

Specialiştii de la HKS au decis să ducă micul coupe hibrid Honda CR-Z în zona maniacilor, conferindu-i o putere demnă de un BMW M3. Vedeţi în continuare ce a ieşit!

Cel puţin în Japonia, Honda CR-Z a început să facă vâlvă printre amatorii de maşini mici şi tunate, chiar dacă e o maşină cu propulsie hibridă, care nu străluceşte în ce priveşte performanţele şi caracterul sportiv.

Cea mai extremistă intervenţie pe un CR-Z în acest moment este cea a specialiştilor de la HKS, care au upgradat mai mult decât serios micul CR-Z: de la doar 124 CP, grupul motopropulsor a ajuns la impresionanta putere de 326 CP.

Practic, motorul pe benzină de 1,5 litri este răspunzător pentru 300 CP, fiind modificat substanţial: un compresor mecanic plus un intercooler de mari dimensiuni, pistoane şi biele forjate noi sau o nouă garnitură de chiulasă, metalică, realizată in-house de HKS. De asemenea, s-a renunţat la evacuare şi la catalizator, iar ieşirile sunt acum plasate în lateralele maşinii, sub portiere.

Grupul motopropulsor al lui Honda CR-Z by HKS a fost upgradat pana la 326 CP

Nici partea electrică a maşinii nu a scăpat nemodificată, sistemul de baterii necesitând acum o mai bună răcire. Aceasta se realizează printr-un tub plasat în habitaclu şi care a necesitat nişte compromisuri: renunţarea la aerul condiţionat, dar şi la scaunul pasagerului. Aşa încât în maşină rămâne stăpân doar cel de la volan, care are dreptul la un scaun sport racing.

Pentru a-i conferi maşinii o stabilitate cât mai bună (viteza maximă a micului bolid este acum de 260 km/h), suspensia a fost coborâtă, iar sistemul de frânare beneficiază acum de etriere cu 6 pistonaşe, mult mai performante.

Bateriile modelului tunat Honda CR-Z by HKS au nevoie de racire suplimentara

Preţul pentru aceste modificări nu îl cunoaştem, dar, dacă factorul bani este un punct sensibil, cei de la HKS oferă şi o versiune mai puţin tunată pentru Honda CR-Z: aceasta dezvoltă doar 200 CP şi atinge o viteză maximă de 220 km/h.

Oricum, Honda CR-Z by HKS este doar un exemplu în ce priveşte dezvoltarea rapidă a unei noi nişe din tuningul auto: modificarea maşinilor hibrid. Modelul de faţă, botezat "Green Monster", a fost prezentat la un festival de tuning organizat în Japonia de publicaţia BestCar, imaginile fiind surprinse de Le Blog Auto.

Honda CR-Z by HKS atinge o viteza maxima de 260 km/h

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.