6 noutăţi Toyota la SEMA 2010

Autor: Oraan Mărculescu acum 10 ani Tuning auto

Cu siguranţă, modelul care a atras cele mai multe
priviri în standul Toyota la SEMA 2010 a fost Prius-ul preparat de
C&A Custom
. Dacă în versiunea de serie suntem
obişnuiţi cu un look cuminte al lui Toyota Prius, maşina tunată de C&A am putea
spune că rupe canoanele.

În primul rând, Prius-ul de la SEMA 2010 beneficiază de
un kit exterior din fibră de carbon, extrem de agresiv
.
Spoilerul frontal este complet refăcut, beneficiind de nişte prize
imense, am putea spune chiar exagerate. Tabloul este completat de
un spoiler spate inedit, cu lateralele profilate ca nişte aripi
aerodinamice – aripioare pe care le regăsim şi în cadrul
pragurilor.

Maşina mai beneficiază de un eleron bizar, care acoperă chiar şi
stopurile, în timp ce jantele de 18″ au un design aparte,
fiind încălţate cu pneuri Goodyear Eagle Revspec
.
Interiorul are dreptul la o tapiţerie integrală din Alcantara,
scaune sport Recaro sau un sistem de navigaţie Denso.

Aspectul de OZN războinic este completat de înlocuirea
retrovizoarelor cu nişte camere de filmat
, iar şoferul are
la dispoziţie câteva indicatoare suplimentare pe bord, tratate de o
manieră nonconformistă. Per total, Toyota Prius by C&A Custom
este o creaţie exagerată şi controversată, dar măcar demonstrează
faptul că o maşină ecologică nu trebuie neapărat să fie
cuminte.

Mai aproape de realitate este modelul Toyota Prius preparat de
TRD (Toyota Racing Development), care beneficiază de un
pachet PLUS Performance Package
. Acesta presupune
accesorii exterioare aerodinamice, spoilerele şi pragurile fiind
puţin modificate, setarea mai sportivă a suspensiei şi adoptarea
unor jante de 17″. Amatorii vor putea comanda acest pachet în USA
începând cu primăvara anului viitor.

Revenim în domeniul „incredibil” pentru a vorbi despre un
monovolum-limuzină: Pe baza familistei Toyota Sienna,
japonezii au realizat o versiune denumită „Swagger Wagon”
,
mai lungă cu 1,2 metri decât modelul de bază şi realizată în
clasicul stil american „stretch limo” – mai ales că beneficiază şi
de un set de jante cromate de 20″.

Maşina se dovedeşte o propunere foarte interesantă, conceptul de
monovolum oferind un spaţiu foarte bun în interiorul tratat luxos.
Partea centrală a maşinii lasă loc pentru două scaune cu multiple
reglaje şi care îşi pot schimba poziţia. Ambianţa destul de luxoasă
este asigurată de podeaua din lemn brazilian, pe laterale
fiind concepute un bar generos
şi alte spaţii de
depozitare, totul fiind finisat cu inserţii din lemn.

Toyota Swagger Wagon beneficiază şi de gadgeturi
electronice
, cum ar fi un sistem HP TouchSmart sau o
consolă Xbox. Per total, japonezii s-au gândit să adauge o tuşă
comică acestei maşini, care, datorită jucăriilor, pare mai degrabă
o limuzină dedicată bogătaşilor care încă nu au ajuns la vârsta
buletinului…

Să trecem la lucruri mai serioase: Toyota Tundra
Sportsman. Este o maşină dedicată fanaticilor din cluburile
„Vânătorul şi pescarul sportiv”
, beneficiind de o
platformă de 8 metri pătraţi plasată deasupra şi dotată cu un mic
cort de camuflaj, precum şi scaune. În partea din spate a maşinii,
bena a fost înlocuită cu un fel de dulap compartimentat, în care
puteţi pune de la echipamente până la scule şi arme. Maşina este
pregătită pentru multe aventuri, graţie motorului V8 de 5,7 litri
sau cauciucurilor offroad de 33″.

Ceva mai calmă este Toyota 4Runner Backcountry, o maşină
preparată de Four Wheel Magazine
şi dedicată
aventurierilor de cursă lungă. Maşina este dotată cu accesorii
offroad de renume (bull-bar şi blocante ARB, suspensie OME, troliu
WInch XD9000 sau cauciucuri all-terain Falken WildPeak A/T). Maşina
beneficiază şi de un sistem cu apă, care poate fi folosit pe post
de duş, dezvoltat de EVO Manufacturing.

Micul model Toyota Yaris GT-S Club Racer doreşte să ne
arate latura racing a citadinei
, deşi motorizarea este un
motor pe benzină de numai 1,5 litri şi 147 CP. Yaris GT-S
beneficiază de un tratament specific curselor de circuit, având
capota din fibră de carbon şi bosaje suplimentare pentru roţile de
13″, încălţate cu pneuri slick Goodyear concepute special pentru
pistă.

Interiorul a scăpat de toate dotările şi echipamentele unui
Yaris de serie, fiind „golaş”, specific unei maşini de curse. Avem
parte doar de un scaun Sparco pentru şofer, volan, schimbător de
viteze ridicat, pedalier perforat şi minime indicaţii de bord. În
rest, interiorul este dominat de un roll-cage sofisticat.



Comentarii
Inchide