AC Schnitzer GP3.10

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Tuning auto

UPDATE:

AC Schnitzer GP3.10 primul BMW, preparat de tunerul german, alimentat cu GPL a stabilit un nou record de viteză pentru un autovehicul alimentat cu gaz petrol lichefiat. Doborârea recordului a avut loc pe circuitul Nardo. BMW-ul preparat de AC Schnitzer a atins 318 km/h, viteză măsurată cu ajutorul aparatelor GPS.

+++++++++++++++++++++++++++

Despre AC Schnitzer se ştie că se numără printre cei mai prolifici tuneri specializaţi în BMW-uri, punând accentul, în egală măsură, atât pe personalizarea estetică, dar şi pe upgrade-ul tehnic şi al performanţelor.

Totuşi, noua creaţie pare cam bizară. În primul rând, datorită combustibilului: iniţialele "GP" din indicativul modelului provin de la Gas-powered, cum de altfel scrie şi pe aripile laterale sau pe capacul portbagajului. Un monstru tunat, de peste 500 CP, alimentat cu banalul GPL? Chiar că este ceva inedit în lumea bună a tuningului. Mai ales că AC Schnitzer a adaptat acest sistem pe cunoscutul V10 de pe M5 şi M6, crescându-i şi puterea la 552 CP şi cuplul motor la 540 Nm.

Bineînţeles, motorul poate funcţiona ori cu GPL, ori cu benzină, cel de la volan putând în orice moment să schimbe, de la un buton, ce combustibil preferă pentru alimentare, iar rezervorul suplimentar pentru GPL, de 80 de litri, asigură o autonomie superioară oricărui alt bolid comparabil ca putere. Fanii AC Scnitzer, însă, vor fi mult prea puţin impresionaţi de faptul că, în modul GPL, motorul elimină cu 15% mai puţin CO2 în atmosferă. Mult mai important pentru potenţialii clienţi este demarajul de 4,5 secunde până la 100 km/h şi de 13,9 secunde până la 200 km/h sau viteza maximă de aproximativ 320 km/h – performanţe chiar uluitoare pentru o maşină alimentată cu GPL.

Partea tehnică a primit modificările de rigoare, suspensia primind amortizoare racing reglabile, iar sistemul de frânare beneficiază de etriere cu 8 pistonaşe şi discuri cu diametrul de 374 mm în faţă, respectiv etriere cu 4 pistonaşe şi discuri cu diametrul de 350 mm în spate. Jantele sunt cu totul speciale pentru acest model, fiind denumite Type VI şi având nu mai puţin de 20". Pot fi încălţate cu pneuri high-performance Michelin sau Continental, de 245/30 în faţă şi 315/25 în spate.

Cu exteriorul s-ar putea ca unii să nu fie de acord, deoarece detaliile care înclină spre kitsch nu sunt puţine. Grila fantei inferioare din spoilerul faţă este cromată, la fel şi fantele decupate în capotă sau inscripiţiile laterale GP3.10 ("3" provenind de la Seria 3, iar "10" de la numărul de cilindri ai motorului). Spoilerul spate are integrată evacuarea trapezoidală central, ieşind cam mult în evidenţă, în timp ce mica aripioară de pe plafon i-ar putea face pe fanii BMW să cam strâmbe din nas. Nici kitul care lăţeşte caroseria nu este foarte inspirat integrat în linia maşinii, dar, per ansamblu, bolidul are o personalitate marcantă, de şmecher de cartier.

Aproape în totală opoziţie cu interiorul princiar, care abundă în piele Nappa bicoloră sau finisarea plasticelor în verde mineral. Volanul sport cu trei spiţe, pedalierul din aluminiu perforat sau butonul pentru iDrive finisat în aluminiu eloxat negru nu puteau lipsi din meniul sportiv. Alt detaliu sport se remarcă doar la ridicarea capotei, fiind vorba despre ornamentele de carbon din compartimentul motor. Preţul informativ al acestui concept este de 200.000 euro – în caz că simţiţi o atracţie irezistibilă spre tuningul de cartier cu valenţe ecologiste…



Comentarii
Inchide