AC Schnitzer şi Hamann se bat în... M5-uri tunate!

Pentru tunerii germani AC Schnitzer şi Hamann, nici un BMW nu e suficient de bun, fie el şi BMW M5. Aşa încât, la Salonul Auto Geneva 2012, ne-au prezentat fiecare concepţia despre cum ar trebui să fie cel mai tare BMW M5. Pe care îl preferaţi?

AC Schnitzer şi Hamann se bat în... M5-uri tunate! AC Schnitzer şi Hamann se bat în... M5-uri tunate!

Alegerea ar trebui să fie simplă, dacă ne uităm la creşterea de putere a motorului lui BMW M5: AC Schnitzer scoate din V8-ul TwinTurbo cu 52 CP mai mult, în timp ce Hamann forţează nota cu 160 CP suplimentari faţă de cei 560 CP ai unui M5 de serie. Atenţie, doar din resoftare şi cu aportul de cai putere datorat schimbării liniei de evacuare.

Cu alte cuvinte, ACS5 Sport Saloon afişează o putere maximă de 612 CP şi un cuplu maxim de 790 Nm, în timp ce Hamann M5 se laudă cu nu mai puţin de 720 CP şi un cuplu maxim de 900 Nm! Adică prima rundă e câştigată de Hamann, cu un avantaj de peste 100 CP şi 100 Nm faţă de creaţia ceor de la AC Schnitzer.

Trecem la capitolul look. Unde AC Schnitzer apelează la discreţie, în contradicţie cu stilul exagerat al celor de la Hamann. Dacă ne gândim că M5-ul e apreciat mai mult pentru sobrietate, înclinăm balanţa spre AC Schnitzer. Ambii tuneri oferă jante de 21 inch, sportiv-elegante la AC Schnitzer şi sportiv-racing la Hamann.

Kitul exterior gândit de AC Schnitzer disimulează cu succes puterea foarte mare a maşinii, prin modificarea subtilă a spoilerelor. Cine vrea mai mult, poate apela la un eleron de curse şi un difuzor mai proeminent, dar rămânem de părere că M5-ului îi stă mai bine discret. În plus, vopseaua albastră-mat i se potriveşte de minune.

Cei de la Hamann sunt de părere că puterea mare trebuie afişată şi printr-un aspect adecvat. Aşa încât kitul lor exterior presupune modificarea mai accentuată a spoilerelor (plus adoptarea unor baghete LED în partea inferioară), eliminarea ornamentelor cromate de pe caroserie, adoptarea unor praguri late şi a unor aripi evazate şi dotate cu fante de aerisire, precum şi "ornarea" spatelui cu două eleroane.

Interioarele celor două M5-uri tunate sunt foarte puţin modificate, AC Schnitzer jucându-se puţin cu o combinaţie coloristică în ton cu vopseaua caroseriei, în timp ce la Hamann se observă volanul cu o formă racing, teşit în partea inferioară. Ambele maşini respiră un stil business-sport, dar Hamann e mai generos, mai ales cu ornamentele de fibră de carbon, atât în exterior, cât şi în interior.

Ar mai rămâne de comparat preţurile, însă acestea nu au fost comunicate pentru moment. Este clar, însă, că Hamann va fi mai scump, aşa încât AC Schnitzer înclină iar balanţa în favoarea sa. Prin urmare, ce M5 tunat alegeţi:

BMW M5 by AC SCHNITZER sau BMW M5 by HAMANN?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.