Mazda la SEMA 2010: Mazda MX-5 Cup şi Super20 în prim plan

La SEMA 2010, japonezii au demonstrat că maşinile Mazda pot fi şi foarte agresive, nu doar arătoase. Roadsterul MX-5 şi citadina Mazda2 au fost în centrul atenţiei.

Mazda la SEMA 2010: Mazda MX-5 Cup şi Super20 în prim plan Mazda la SEMA 2010: Mazda MX-5 Cup şi Super20 în prim plan

Mazda MX-5 CupLa SEMA 2010, micul roadster Mazda MX-5 şi-a arătat şi faţa agresivă, demonstrând că poate fi mai mult decât un roadster drăguţ şi accesibil. Japonezii au prezentat chiar două versiuni modificate, MX-5 Cup şi MX-5 Super20.

În primul caz, Mazda MX-5 Cup a trecut printr-o cură de steroizi, roadsterul japonez devenind mai atractiv pentru cei care pun accentul pe peformanţă şi pe un look racing. Performanţele motorului de 2,0 litri nu au crescut exagerat: puterea a ajuns de la 160 CP la 195 CP, prin folosirea unui sistem de admisie MazdaSpeed şi schimbarea evacuării.

Mai importante, însă, sunt celelalte modificări, începând cu suspensia, care beneficiază de amortizoare reglabile, arcuri mai tari şi bare stabilizatoare mai groase. În compartimentul motor găsim acum şi o bară de rigidizare în trei puncte, iar habitaclul este garnisit atât cu scaune sport de origine Sparco, dar şi cu un inedit roll-cage, cu trei bare longitudinale.

Roţile ediţiei speciale Mazda MX-5 Cup au nu mai puţin de 17" şi un design specific circuitelor de motorsport, fiind încălţate cu pneuri BF Goodrich gForce R1, de 225/45 R 17. În materie de modificări exterioare, maşina nu îşi propune altceva decât să demonstreze că se pretează curselor, fiind garnisită cu o serie de stickere, dar şi cu deja celebra inscripţie MazdaSpeed.

Mazda MX-5 Super20Cealaltă ediţie specială este Mazda MX-5 Super20, un model care celebrează 20 de ani de existenţă pe piaţa nord-americană a micului roadster - peste ocean este mai cunoscut sub denumirea Mazda Miata. Modelul vine doar cu un hardtop fix, în habitaclu fiind montat un roll-cage în spatele scaunelor, pentru creşterea rigidităţii.

Motorul maşinii beneficiază de un compresor mecanic de origine Cosworth (dar nu ştim, deocamdată, performanţele propulsoului), în timp ce componentele sistemului de frânare, ale direcţiei şi suspensiei sunt toate modificate pentru a-i conferi un comportament cât mai sportiv maşinii.

Exteriorul maşinii se remarcă în primul rând prin spoilerul agresiv, proiectoarele fiind mutate în cadrul grilei centrale, iar locul acestora fiind luat de fante de aerisire pentru frâne. Jantele de 16 inch au un design sportiv, iar bosajele roţilor sunt îmbrăcate în plastice negre. Centura inferioară a caroseriei mai este garnisită cu stickere de personalizare, per total Mazda MX-5 Super20 fiind un model aniversar reuşit.

S-au mai remarat şi câteva modele Mazda2 având diverse kit-uri exterioare, menite a reliefa potenţialul citadinei în materie de aspect. Mazda2 Street sau Evil Track sunt în întregime creaţii ale studioului Mazda Design, încercând să sensibilizeze clienţii fai ai seriei "Fast and Furious", dar care vor maşinuţe exclusiviste abordabile.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.