KTM 690 BAJA

Pentru legendara cursă de enduro de 1.000 de mile producătorul austriac a scos un nou as din mânecă. 690 Baja împrumută platforma tehnică a lui 690 Supermoto dar se specializează în dune de nisip.

KTM 690 BAJA KTM 690 BAJA
Vechiul LC4 este un motor legendar care şi-a demonstrat calităţile atât în curse cât şi pe drumuri mai mult sau mai puţin asfaltate şi nu ştim vreun alt monocilindru la fel de apreciat printre endurişti. KTM însă nu s-a mulţumit să profite de această stare de fapt şi a scos un nou propulsor capabil să bată orice motor de pe piaţă. Denumit 690, motorul este un monocilindru cu distribuţie cu un singur ax cu came în chiulasă şi patru supape. Cilindreea este identică, la fel şi valorile alezajului şi cursei pistonului, cu cea a lui 660 SMC însă noul motor nu împarte mai multe cu predecesorul său.

Pentru Supermoto, propulsorul oferă o putere maximă de 64 CP însă pentru curse off-road este posibil ca aceasta să crească. Cadrul lui 690 Baja este de asemenea derivat din cadrul din zăbrele de oţel de la Supermoto. Suspensiile sunt tipice pentru un enduro de competiţie cu furcă inversată pe faţă şi monoamortizor central cu multi-link pe spate. Cursa acestora este suficientă pentru a absorbi şocurile inerente pe un traseu precum cel din deşertul american.

690 Supermoto s-a remarcat printr-un ampatament extrem de scurt pentru categoria sa. Nu este şi cazul lui Baja, acesta având o ciclistică ceva mai convenţională. Roţile şi sistemul de frânare par preluate de la EXC 525. Discurile crenelate contribuie la o mai bună disipare a căldurii dar şi la o masă nesuspendată redusă.

După o scurtă sesiune de teste pe tărâm european, în Olanda, 690 Baja s-a înscris pentru versiunea scurtă a cursei de 1000 de mile. Baja 500 este o avanpremieră a legendarei curse cu plecare în Mexic şi sosire în California. Motocicleta austriacă a trecut linia de sosire pe locul doi. David Pearson, Chris Blais şi Cyril Despres au fost cei trei piloţi care au reuşit această performanţă, Baja 500 fiind o cursă în care se aleargă pe principiul ştafetă (fiecare pilot conduce motocicleta pentru o etapă).

"Conceptul 690 Baja s-a demonstrat viabil" declară Hans Trunkenpolz, Directorul KTM Rally Racing la finalul cursei. "Mai avem de adus unele modificări la unele componente şi de făcut unele teste mai dure pentru următoarele curse precum Baja-Aragon din Spania, Las Vegas-Reno iar la final să participăm la Baja 1000 în Noiembrie."Deşi Trunkenpolz nu insistă pe rezultate 690 Baja şi-a arătat deja colţii şi suntem siguri că rezultatul din Baja 500 a impus ca target victoria în echivalentul Le Mans-ului pentru endurişti.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.