Moto Guzzi Sport 1200

De-a lungul timpului, unele nume au marcat irevocabil istoria motociclismului. Multe dintre acestea au dispărut sau se zbat la limita dintre „a fi” şi „a fi fost”, iar altele şi-au pierdut identitatea.

În micuţul orăşel italian, se năştea acum 85 de ani unul dintre cele mai "grele" nume din istoria motociclismului. Pe 15 martie 1921, prin alianţa dintre armatorul genovez Emanuele Vittorio Parodi şi Carlo Guzzi, un fost coleg de aviaţie pasionat de motociclete, se înfiinţa "Società Anonima Moto Guzzi".

Încă de la început, Moto Guzzi s-a remarcat prin modele avangardiste şi caracterizate de performanţe uimitoare pentru acele vremuri. În 1919, înainte ca firma să fie fondată oficial, Carlo Guzzi construia un prototip propulsat de un motor monocilindric de 500 cmc cu distribuţie OHC şi patru supape. Acesta nu avea să rămână singurul model revoluţionar din istoria mărcii, mărturie stând numeroasele victorii pe care Moto Guzzi le-a obţinut până la mijlocul anilor '50. Atunci avea să înceapă o perioadă mai puţin fastă pentru Moto Guzzi, vulturul din Mandello del Lario fiind răpus de automobilul popular şi trecând la producţia de motociclete mici şi ieftine.

În 1967 apare, precum un Phoenix renăscut din propria cenuşă, o nouă motocicletă. V7 marchează debutul unei noi ere pentru italieni. Cea mai importantă cracteristică a acestui model era motorul V2 răcit cu aer, operă a ilustrului inginer Giulio Cesare Carcano.

Aproape 40 de ani mai târziu, V2-ul răcit cu aer şi cu arbore longitudinal reprezintă blazonul neoficial al casei italiene, propulsând mai toate modelele ieşite de atunci din Mandello del Lario.

Considerat a fi adevăratul succesor al lui V7, V11 Sport şi-a încetat existenţa în 2004 şi nu puţini au fost aceia care au plâns dispariţia lui din oferta dealerilor Guzzi.

Breva este o motocicletă modernă, dar nu are nici pe departe farmecul lui V7 Sport şi a succesorilor săi, lipsindu-i aspectul de muscle-bike.

Pentru cei care regretau disperiţia dinastiei "Sport", Moto Guzzi a pregătit o surpriză: modificând pe ici pe colo, în punctele importante, o Breva, italienii au scos un model cu o identitate nouă, dar care preia din ADN-ul lui V7 Sport acele gene care o făceau o motocicletă specială.

Propulsor

Propulsorul lui Sport 1200 este preluat direct de la Norge, touringul lansat anul trecut. Pentru că, vorbind despre un Guzzi, este inutil să amintim configuraţia motorului, vom spune doar că acesta păstrează distribuţia OHV cu tije, culbutori şi două supape pentru fiecare cilindru.

Alimentarea acestuia se face prin injecţie electronică de benzină, Moto Guzzi fiind unul dintre pionierii acestui sistem de alimentare. Puterea maximă oferită de motorul de 1.151 cmc este de 95 CP la 7.800 rpm, iar cuplu maxim de 100 Nm este atins la numai 6.000 rpm. Sunt practic aceleaşi performanţe ca şi în cazul lui Norge dar motorul va avea de împins doar 229 kg, cu 17 mai putin decât cea mai uşoară variantă a touringului.

Cutia de viteze amplasată longitudinal în continuarea motorului dispune de 6 trepte, iar transmisia finală se face prin cardan. Pentru a reduce recţiile nedorite ale acestuia la schimbările de sarcină, a fost conceput un nou sistem de transmisie-suspensie. Denumit CARC (Cardano Reattivo Compatto), acesta a apărut prima dată pe Breva 1100 şi a primit aprecieri unanime din partea presei de specialitate.


Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.