30 Iulie în istoria automobilistică

Pe 30 Iulie 1863 se naşte cel care a schimbat industria auto dintr-una destinată elitiştilor în una care producea pentru masele largi, vizionarul Henry Ford.

30 Iulie în istoria automobilistică 30 Iulie în istoria automobilistică

30 Iulie 1863 - În această zi s-a născut Henry Ford, fondatorul Ford şi cel care a creat linia de asamblare modernă pentru producţia în serie, facilitând astfel progresul automobilelor pentru mase. Henry s-a născut dintr-un tată irlandez, imigrant în state, şi o mamă născută în America, dar din părinţi belgieni. Încă de mic Ford a dovedit reale calităţi tehnice, reparându-le ceasurile vecinilor. Deşi trăia la o fermă nu a fost atras de agricultură şi la 26 de ani a plecat de acasă pentru a se angaja ca ajutor de maşinist pentru a scăpa de gura tatălui său care îl tot presa să preia ferma.

Ulterior a fost căutat de Westinghouse să se ocupe de întreţinerea motoarelor cu aburi pe care compania le folosea, datorită priceperii sale cu utilajele. În 1891 a devenit inginer la Edison Illuminating Company. Ascensiunea sa a continuat şi a fost numit inginer şef în cadrul companiei de iluminat, dar promovarea i-a permis să acorde mai mult timp proiectelor sale personale, adică motoarele cu combustie internă. Auzind de invenţiile sale Thomas Edison l-a încurajat şi susţinut financiar şi astfel a apărut în 1896 Ford Quadricycle, prima tentativă de automobil a lui Ford.

În 1899 s-a retras de la Edison şi a fondat Detroit Automobile Company, producând câteva automobile, dar necompetitive şi a dat rapid faliment. Nu s-a dat bătut şi a pus pe picioare apoi Henry Ford Company în 1901, organizaţie pe care a abandonat-o rapid. Ultima încercare de a fonda o companie a fost şi cea mai de succes, fiind Ford Motor Company. Cea mai mare realizare a fost organizarea unităţii producătoare pentru a deservi ciclul de asamblare în serie şi implicit Ford Model T, automobil pe care majoritatea americanilor şi-l putea permite. Din acest motiv, în 1918 jumătate din automobilele americane erau Ford Model T. Povestea sa nu poate fi spusă într-o singură pagină, dar Henry Ford pe lângă construirea imperiului Ford a lăsat în urmă peste 160 de patente.

Henry Ford a murit la vârsta de 83 de ani din cauza unei hemoragii cerebrale. Impresionant este faptul că a condus Ford până la vârsta de 81 de ani, predând-o apoi nepotului său Henry Ford II.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.