5 Martie în istoria automobilistică

5 Martie poate fi considerată ziua în care s-a oferit o recompensă pentru primul automobil, dar şi ziua în care cel mai mare masacru automobilistic a avut loc.

5 Martie în istoria automobilistică 5 Martie în istoria automobilistică

5 Martie 1875 - Autorităţile din Statul Wisconsin oferă un premiu de 10.000 de dolari oricui va putea inventa un substituent la animalele de povară pentru transportul oamenilor şi mărfurilor. Teoretic această dată marchează cursa oficială a omului spre motorizare. Primul care a reacţionat a fost George Selden, care în 1879 a creat primul motor cu combustie. În 1887 Ransom Eli Olds, fondatorul Oldsmobile, a creat primul său automobil cu aburi.

Fraţii Frank şi Charles Duryea au condus primul automobil producţie proprie în 1893 şi în 1896 au reuşit să vândă 13 exemplare. În 1894 Elwood Haynes susţine că a produs primul automobil "real" şi că lui i se cuvine premiul oferit. Premiul nu a fost acordat, pentru că practic toţi şi-au adus contribuţia lor în industria automobilistică, dar alternativele nu au fost viabile. Cel care a câştigat a fost însă George Selden care a reuşit să îşi patenteze motorul în 1895, şi fiecare constructor trebuia să îi plătească un procent din profit ca drepturi de autor. Legal Selden este inventatorul conceptului de automobil, dar acest statut a fost contestat de industriaşii vremii, cel mai vehement fiind Henry Ford.


5 Martie 1929 - Salonul de la Los Angeles este mistuit de flăcări, scriindu-se unul dintre cele mai triste episoade din istoria expoziţiilor automobilistice. În acea perioadă la Saloanele etalau ultimele progrese ale tehnicii, indiferent că erau automobile sau avioane. Iar dezastrul a pornit tocmai de la un avion expus care a suferit un scurtcircuit, focul cuprinzând întregul complex. Pagubele au fost de 1 milion de dolari, în acel incendiu fiind distruse 320 de maşini printre care şi modelul unicat Auburn Cabin Speedster.

Tot în aceeaşi zi, dar fără legătură cu evenimentele de la Los Angeles a trecut în nefiinţă şi David Dunbar Buick, un inventator scoţian, care a emigrat în Statele Unite, ajungând în Detroit. După cum bine intuiţi el este cel care fondat compania Buick. David Dunbar Buick s-a stins din viaţă la vârsta de 74 de ani.


5 Martie 2008 - La Salonul de la Geneva 2008, Ford prezintă oficial noua generaţie Ford Fiesta, automobilul care ducea la rang de artă curentul Kinetic. Producţia europeană a noii Fiesta a început în toamna acelui an la uzina din Spania. Această versiune de Fiesta este prima globală fiind oferită şi clienţilor americani cu specificaţii aproape identice.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.