Centrul de testare Opel a împlinit 60 de ani

Înainte de lansarea noilor generaţii de autovehicule, maşinile de preserie şi chiar protopiturile acestora parcurg mii de kilometri de teste în condiţii extrem de dificile, multe dintre acestea având loc pe piste de testare construite special în acest scop.

Centrul de testare Opel a împlinit 60 de ani Centrul de testare Opel a împlinit 60 de ani

Asememea oricărui producător de autovehicule, Opel dispune de mai multe unităţi de acest tip, dar cea mai mare dintre acestea fiind situată în Dudenhofen, mai exact la aproximativ 50 de kilometri de uzina principală şi de Centrul Internaţional de Dezvoltare Tehnologică Opel din Russelsheim.

În ceea ce priveşte Opel, totul a început în urmă cu 60 de ani, mai precis în 1951. Atunci Opel a încput să utilizeze primul său centru de testare complet echipat. Astfel, producătorul german de autovehicule a devenit unul dintre primii constructori din Germania care dispunea de o astfel de unitate de testare. Ridicarea centrului de testare, al cărui suprafaţă este de 150.000 m2 a durat cinci luni. În mod evident, cei de la Opel au mutat aici o parte dintre testele pe care le efectua pe drumurile publice, fiind astfel protejate prototipurile de privirile şi atenţia nedorită.

Centrul de testare dispunea de o pistă pentru testarea vitezei maxime, pistă care avea o lungime de 1.500 de metri. În plus, centrul de testare mai era prevăzut şi cu alte tipuri de zone de testare precum o pistă cu denivelări şi o suprafaţă asfaltată cu numeroase serpentine pentru a testa şasiul, suspensiile roţilor, amortizoarele şi sistemul de direcţie.

Mai existai şi zone acoperite cu pietriş şi macadam, precum şi suprafeţe cu nisip fin chiar şi treceri prin apă. În vederea testări transmisiei, dar şi a frânelor existau în acea vreme şi un numărul mare de secţiuni cu pante abrupte, cu grad de înclinare de până la 30%. Inginerii de la Opel din acea perioadă aveau la dispoziţie şi o zonă alunecoasă amenajată pe o suprafaţă de beton care permitea verificarea geometriei direcţiei, dar şi stabilirea unghiurilor de patinare, precum şi testarea limitelor maşinilor, mai precis testau sub-virarea şi supra-virarea în viraje strânse.

În 1966 s-a construit un nou centru de testare în Dudenhofen, fiind succesorul unităţii de testare inaugurate în 1951 - acolo unde în prezent se află centrele de dezvoltare, laboratorul de studiere a compatibilităţii electromagnetice, centrul de simulare a accidentelor, dar şi alte facilităţi de testare. În Dudenhofen au fost construite o serie de drumuri şi trasee cu o lungime iniţială totală de 33 km pentru a testa rezistenţa şi fiabilitatea autovehiculelor în condiţii extreme.

În ultimii zece ani, suprafaţa pistelor din centrul de testare a crescut cu 50%, astfel încât în prezent există aproximativ 60 de kilometri de piste de testare, de la suprafeţe pentru măsurarea nivelului de confort şi de zgomot, piste de "tortură", trasee montane şi până la circuitul de mare viteză.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.