Fiat Panda 4x4, în premieră la Salonul Auto Paris 2012

Titulatura de cel mai mic crossover din Europa va reveni în patrimoniul Fiat, o dată cu lansarea noii versiuni Fiat Panda 4x4 la Salonul Auto Paris 2012. Iată primele imagini şi detalii ale noului Panda 4x4.

Fiat Panda 4x4, în premieră la Salonul Auto Paris 2012 Fiat Panda 4x4, în premieră la Salonul Auto Paris 2012

Deşi cei de la Fiat se feresc deocamdată să includă noul Fiat Panda 4x4 în categoria crossover, preferând să spună despre model că e singura maşină 4x4 din clasa mini, maşina are un look de mini-SUV suficient de reuşit.

Din primele imagini date publicităţii cu noua versiune Fiat Panda 4x4 se remarcă modificările nu tocmai subtile, care diferenţiază Panda 4x4 de un Panda de serie. În primul rând, avem o gardă la sol mai mare cu câţiva centimetri, ceea ce-l recomandă pe micul Panda 4x4 ieşirilor în afara asfaltului.

Apoi maşina se diferenţiază prin centura inferioară din plastic negru, spoilerele incluzând bull-bar-uri şi scuturi false (sunt din plastic, nu din metal), al căror principal rol este estetic. Panda 4x4 are dreptul şi la culori speciale pentru caroserie, cum ar fi Sicilia Orange sau Toscana Green.

Panda 4x4 mai este pus în evidenţă şi de jantele de 15 inch, acestea contribuind şi ele la obţinerea unei înălţimi de 1,6 metri, ceea ce face noul Panda 4x4 mult mai mare decât modelul original, de acum 30 de ani.

Interiorul este diferenţiat de al unui Panda de serie prin particularizarea la nivel coloristic, dar şi unele materiale sunt schimbate (de exemplu, tapiţeria scaunelor este mai rezistenă la murdărie, iar unele ornamentele de pe bord au o altă textură decât în mod normal).

La nivel tehnic, cea mai importantă noutate este descrisă chiar de inscripiţia ”4x4” de pe ornamentul din plastic de pe portiere: adoptarea unui sistem de tracţiune integrală ”Torque on demand”, controlat electronic şi care dispune de două diferenţiale. În mod normal, cuplul este transmis punţii faţă, dar, la sesizarea derapării roţilor faţă, cuplul este transmis şi spre puntea spate.

Totodată, Fiat Panda 4x4 presupune şi dotarea sistemului de control al stabilităţii ESC cu o funcţie ELD (Electronic Locking Differential), care preia funcţiile unui diferenţial blocabil mecanic şi promite un comportament bun în condiţii de offroad uşor sau chiar mediu.

Ca motorizări, Fiat Panda 4x4 se bazează pe serviciile unui motor pe benzină TwinAir (0,9 litri turbo, 85 CP), respectiv un motor diesel MultiJet II (1,3 litri, 75 CP). Ambele motoare beneficiază de sistem Start&Stop şi o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, prima treaptă fiind foarte scurtă (pentru a prelua puţin rolul unei trepte reduse).

Alături de Fiat Panda 4x4 va fi expusă la salonul parizian şi o versiune Panda Trekking, care, deşi va avea un look apropiat lui Panda 4x4, va beneficia doar de tracţiune pe puntea faţă, sistemul de control al tracţiunii fiind modificat pentru un comportament mai eficient pe teren alunecos.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.