FXX K este noua jucărie, cu 1050 CP, a iubitorilor Ferrari putred de bogaţi

Autor: Andrei Ştirbu 03 dec. 2014 Știri auto

Bănuim că mulţi dintre posesorii de LaFerrari plătesc orice trebuie plătit şi cumpără orice trebuie cumpărat pentru a-l deţine, ca parte a colecţiilor lor impresionante. Însă există şi fani Ferrari pentru care Căluţul Cabrat înseamnă adrenalină pe circuit. Ferrari nu a uitat de aceşti oameni şi tocmai le-a dăruit jucăria de circuit supremă: FXX K.

Bazat pe platforma lui LaFerrari, FXX K este cu 194 de milimetri mai lung, cu 59 mm mai lat şi cu 87 CP mai puternic. Motorul V12 de 6,3 litri a primit 60 de unităţi de putere în plus (peste ce 800 pe care îi are LaFerrari), în timp ce adjuvantul electric a fost urcat până la 190 de cai-putere (de la 163 CP). Rezultatul – 1.050 de cai-putere şi 900 de Newtoni-metru.

Sistemul HY-KERS (de la care bănuim că vine şi iniţiala „K” din nume) are patru moduri de funcţionare, pe care le poţi schimba din Manettino: Qualify (pentru performanţă maximă pe durată limitată), Long Run (pentru optimizarea performanţei pentru mai multe tururi), Manual Boost (pentru livrarea instantă a cuplului maxim) şi Fast Charge (pentru o reîncărcare mai rapidă a bateriilor). 

Designul – despre care nu putem spune că ne reaminteşte de maşinăriile din filmele SF – a fost studiat în detaliu, fiecare modificare fiind făcută pentru a îmbunătăţi circulaţia aerului atunci când FXX K este pus în mişcare. Buza inferioară din partea frontală a maşinii este cu 30 de milimetri mai apropiată de sol, în timp ce eleronul mobil de pe coadă este flancat de două părţi fixe. 

În consecinţă, toate tertipurile inginereşti au dus la o forţă de apăsare mai mare cu 50% în comparaţie cu cea a lui LaFerrari, FXX K având un downforce de 540 de kilograme la 200 de kilometri pe oră. FXX K este încălţat cu slick-uri Pirelli P-Zero, are frâne de ceramică de la Brembo şi un sistem electronic de control al tracţiunii (împreună cu un diferenţial electronic) calibrat astfel încât să scoată tot ce e mai bun din aderenţă. 

Din păcate, cifrele de performanţă nu sunt făcute publice, însă o acceleraţie 0-100 km/h în mai puţin de 3 secunde este cât se poate de credibilă, cum şi viteza maximă de peste 320 km/h este cât se poate de fezabilă. 

Aşa cum este de aşteptat la un FXX, K nu este omologat pentru drumuri publice. Mai mult, oficialii au declarat că nu va fi folosit niciodată în competiţii. Au menţionat, în schimb, că este „lipsit de compromisuri” şi că „înglobează inovaţii tehnologice care garantează o experienţă de condus unică”. Una pe care fanii brandului – pentru care banii nu reprezintă o problemă – o vor descoperi în cadrul programului pus la dispoziţie de Ferrari. 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide