Maşina care a fost creată pentru a concura cu VW-ul are acum motor electric. GALERIE FOTO

Autor: Marius Vişan acum 4 ani Știri

Printre şoferi circulă multe bancuri răutăciuse pe seama Trabantului, dar în ciuda acestora a fost o maşină destul de populară înainte de 1990.  Cu toţii am avut măcar o rudă care să deţină sau să fi deţinut un Trabant.

Deşi scotea puţin mai mult fum până când se încălzea motorul, iar caroseria era făcută din fier şi duraplast – un material compozit obţinut dintr-o răşină fenolică întărită cu fibre textile, Trabantul era o maşină ieftină care satifăcea nevoile şoferilor din acea vreme.

Trabantul insă este pe cale să reînvie. O companie germană a început să producă noi modele de Trabant cu motoare electrice.

Istoria Trabantului


Trabant este un automobil care a fost produs în Republica Democrată Germană în perioada 1957 – 1991. În total au fost produse 3.051.385 de automobile Trabant.

În anii 1950, după naţionalizarea fabricii de automobile Auto-Union din Saxonia, guvernul comunist din RDG a hotărât fabricarea de automobile. Scopul era crearea de noi locuri de muncă şi de a crea o maşină care să poată concura cu VW-ul fabricat în RFG care se bucura de un mare succes pe piaţa internaţională.

La Trabant se întâlneşte pentru prima dată motorul răcit forţat cu aer – un motor în doi timpi cu doi cilindri de 18CP. Consum de carburant era de 3.5l/100 km. Un lucru neobişnuit era fapul că benzina din rezervor era combinată cu uleiul, şi nu se putea separat ca le celelalte maşini.  În 1989, când a ieşit din producţie, era echipat cu un motor de 600 cmc care dezvolta 26 de cai-putere.

Maşina folosea o structură de rezistenţă şi podea făcute din oţel. Motorul, transmisia, direcţia şi suspensiile faţă erau montate pe o ramă detaşabilă. Principiul de fabricaţie folosit i-a adus Trabantului reputaţia de maşină fiabilă, economică şi uşor de reparat, cu costuri reduse de întreţinere.

În perioada de fabricaţie autoturismele erau exportate în fostele ţări comuniste, cele mai multe trabanturi fiind exportate în Cehoslovacia, Polonia şi Ungaria.La data de 01.01.2001 mai erau în Germania înscrise în circulaţie proximativ 33.726 automobile. 

Un nou început pentru Trabant


În 2009 însă a apărut o altă ştire conform căreia o companie germana a prezentat conceptul de Trabant intitulat New Trabi. Compania doreşte să reînvie celebrul model german intr-o versiune a secolului 21, care are motor electric.

Modelul nT are un motor electric de 64 CP şi poate atinge o viteza maxima de 130 km pe oră. Cu o încarcare completă maşina va avea o autonomie de circa 250 kilometri.


Acesta este cu câţiva centimetri mai mare decât vechiul Trabant 601 Kombi. Noul nT Concept are o lungime de 3.950 de milimetri, o laţime de 1.690 mm şi o înalţime de 1.500 mm.

VIDEO

 



Comentarii
Inchide