Motorul H5FT de pe Dacia, Renault şi Nissan are un defect de fabricaţie

Motorul H5FT, foarte popular pe modelele Renault, Dacia şi Nissan, are avea un defect de fabricaţie, informează Le Monde.

Motorul H5FT de pe Dacia, Renault şi Nissan are un defect de fabricaţie Motorul H5FT de pe Dacia, Renault şi Nissan are un defect de fabricaţie

Motorul H5FT, foarte popular pe modelele Renault, Dacia şi Nissan, are avea un defect de fabricaţie, informează Le Monde.

Propulsorul de 1,2 litri, produs la uzina Renault din Valladoid între 2012 şi 2016 (Euro5), are un defect de fabricaţie care poate duce la un consum exagerat de ulei. Această situaţie duce la un risc ridicat ca valva de evacuare din interiorul cilindrului să cedeze, ceea ce ar putea face motorul să cedeze brusc. Şansele să se întâmple acest lucru sunt mai mari  în cazul maşinilor care rulează proponderent urban. Motorul H5FT este denumit 1,2 TCe pe modelele Dacia şi Renault şi 1,2 DIG-T pe cele Nissan.

Pe ce maşini este motorul H5FT

Acest motor nu este rar în gama de modele a Alianţei Renault, regăsindu-se pe Renault Clio, Captur, Megane, Scenic, Kadjar, Kangoo, dar şi pe Dacia Duster, Lodgy, Dokker şi Nissan Qashqai, Juke şi Pulsar.

Asociaţia pentru protecţia consumatorilor UFC-Que Choisir a avertizat clienţii Renault, Dacia şi Nissan asupra problemei şi a somat constructorii să remedieze problemele.

Potrivit Le Monde, doar în Franţa au fost înmatriculate peste 340.000 de autovehicule echipate cu 1.2 TCe în perioada 2012 şi 2018, însă numărul total al maşinilor afectate s-ar apropia de 600.000.

Motorul H5FT este un propulsor pe benzină de 1,2 litri supraalimentat, care livrează între 100 şi 130 de cai-putere.

Renault ar fi ştiut de problema motoarelor H5FT

Potrivit asociaţiei UFC-Que Choisir, Renault ar fi cunoscut problema, dar nu a acţionat pentru remedierea ei. Într-un document intern din 2015, constructorul semnalizează problema în reţeaua sa.

"Consumul exagerat de ulei ar putea fi produs de o setare greşită a sistemului de injectie", scrie în nota internă. Renault a cerut dealerilor să recalibreze sistemul de injecţie fără să înlocuiască alte componente şi să informeze clienţii că acest consum de ulei peste medie este normal.
 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.