Nokian a lansat în Austria noile anvelope SUV Powerproof şi SUV Wetproof

Autor: Marius Vișan 09 sept. 2019 Știri auto

Cei de la Nokian vor să profit de creşterea popularităţii segmentului SUV lansând două noi produse dedicate: SUV Powerproof şi SUV Wetproof. Cele două modele de anvelope de vară completează gama finladezilor care se mândresc ca fiind cei care au produs primele anvelope de iarnă. Noile produse pun accentul pe echilibrul optim al performanţelor, oferind siguranţă în momentul frânării pe zone umede, dar şi pe asfalt uscat, longevitate, şi nu în ultimul rând, pe o experienţă plăcută de condus.

Pentru a descoperi calităţile noilor anvelope am fost invitaţi în Austria alături de alţi colegi din presă de specialitate din Europa la un test drive cu maşini Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic echipate cu cele două tipuri de anvelope: SUV Powerproof şi SUV Wetproof. 

Chiar dacă cei de la Nokian nu ne-au dus pe un circuit special amenajat unde ne-am fi putut da seama mai bine de calităţile acestor anvelope, performanţele acestora au putut fi validate chiar şi pe drumurile publice. Ideea a fost să experimentăm performanţele noilor anvelope în condiţii de trafic reale. Anvelopa a trebuit să îşi demonstreze performanţele din punct de vedere al siguranţei şi al aderenţei, indiferent dacă drumul a fost drept şi uscat sau umed şi cu viraje. 

Primul model testat a fost un Mercedes-Benz GLC echipat cu Nokian Powerproof SUV. Pe lângă manevrabilitatea precisă pe care am remarcat-o, ar mai fi de spus că există şi ceva îmbunătăţiri la capitolul nivelul de zgomot din interior, anvelopele având un design ce reglează fluxul de aer şi împiedică apariţia acelui zumzet în timpul mersului.

În cadrul conferinţei de presă scandinavii ne-au povestit mai multe lucuri despre conceptul Dual Zone Safety folosit pentru construcţia anvelopei. Acesta cuprinde două zone: una pentru stabilitate aflată pe partea exterioară a flancului anvelopei, precum şi o alta situată pe partea interioară care ajută la o stabilitate mai bună pe carosabilele umede.

Asta înseamnă că anvelopa este dezvoltată special pentru viteze mari, aceasta oferă stabilitate pe toată perioada sezonului cald, şi mai ales în cursul verii, când asfaltul este încins. Gama de dimensiuni include 29 de produse de la 17 la 21 inci. Categoriile de viteză sunt: V (240 km/h), W (270 km/h) şi Y (300 km/h).

Nokian Wetproof SUV este dezvoltat pentru drumurile umede şi uscate. Calitatea principală cu care se diferenţiază de competiţie ar fi abilitatea excelentă de frânare pe carosabilul ud şi rezistenţa la acvaplanare. Pe lângă asta ar mai fi stabilitatea sporită pe drumurile accidentate precum şi rezistenţa anvelopei la impacturi şi tăieturi care pot apărea în timpul condusului. 

Cu această ocazie am aflat cum au fost construite anvelopele pentru a fi preventă acvaplanarea. Mai exact, flancurile anvelopei sunt prevăzute cu aşa numite „Trumpet Grooves”. Acestea sunt nişte adâncituri în formă de glonţ prin care se scurger apa. Depoziteazrea apei dintre anvelopă şi şosea se face cu mai multă uşurinţă, accelerând scurgerea din canelurile principale către canelurile transversale. Aderenţa în astfel de situaţii fiind maximă. 

Gama de dimensiuni acoperă mărimi de la 16 inci până la 19 inch. Nokian SUV Wetproof se clasează în următoarele categorii de viteză: H (210 km/h), V (240 km/h) şi W (270 km/h).

Verdict

Noile cauciucuri au păstrat o aderenţă foarte bună la frânările pe asfaltul uscat şi cu rugozitate dar şi la rularea mai tare pe viraje. Cu Nokian Powerproof şi Wetproof şoferii de SUV-uri şi crossovere vor putea să-şi potrivească vehiculele cu nişte anvelope pe măsură. Cele două modele au fost create pentru a răspunde unei cereri în creştere pentru anvelopele de SUV-uri.

Ambele produse vor fi disponibile din primăvara anului 2020.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide