Pasajul Domneşti de peste Centură va fi gata în 2017

Autor: Adrian Mihălţianu acum 6 ani Știri

„Contractul va avea o durată de implementare de 51 luni, din care 3 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuţie şi 24 luni perioada de notificare a defectelor”, arată Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, într-un comunicat citat de Mediafax.

Compania de Drumuri aşteaptă oferte din partea constructorilor până la 30 aprilie. Lucrările de construcţie ar urma să înceapă astfel cel mai devreme în 2015 şi să fie finalizate în 2017. Este vorba de un pasaj suprateran lung de 260 de metri care va fi integrat într-un proiect mai mare, de lărgire a şoselei de centură la două benzi pe sens. Zona Prelungirea Ghencea are nevoie urgentă de o astfel de soluţie, pentru că şoseaua care face legătura între Bucureşti şi localitatea Domneşti are, la rândul ei, doar o singură bandă pe sens, blocajele de aici întinzându-se pe kilometri întregi.

Cozile pe Prelungirea Ghencea sunt lungi de kilometri

Licitaţia este organizată după ce locuitorii din zonă (aproximativ 20.000 de persoane) s-au plâns că nu pot circula, întrucât Prelungirea Ghencea, şoseaua care face legătura între Bucureşti şi localitatea Domneşti, are o singură bandă pe sens, iar numărul maşinilor este în creştere. În plus, spun ei, lipsa infrastructurii pietonale reprezintă un risc real pentru copiii din cartierele nou construite.

„Întrucât în zona intersecţiei sunt amplasate numeroase construcţii având multiple destinaţii: unitate militară, locuinţe, depozite, clădiri industriale, etc., realizarea obiectivului va facilita accesul agenţilor economici şi al populaţiei din cartierele din zonă, va fluidiza traficul pe Centura rutieră a Bucureştiului, degrevându-se astfel străzile din interiorul municipiului. Pasajul Domneşti va rezolva o problemă acută a zonei, determinând la final, un trafic civilizat”, a declarat directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.
 
Rămâne de văzut şi modul în care va fi gândit pasajul. Dacă acesta va fi executat în mod similar pasajelor deja executate în zona de nord-est a Capitalei, el nu va rezolva mare parte din problemă, pentru că maşinile care vor veni dinspre Nord spre oraş vor fi nevoite să traverseze două benzi de circulaţie, acelaşi lucru întâmplându-se şi cu maşinile care vor dori să iasă dinspre oraş spre Sud. Vom căuta mai multe detalii despre proiect şi vom reveni pe tema dată.
 
Mai multe detalii, pe Mediafax.

 



Comentarii
Inchide