Piaţa de maşini premium va creşte cu 15% anul acesta. Prognoza Auto Schunn

Autor: Adrian Mihălţianu 12 mart. 2015 Știri auto

Omul de afaceri Jurgen Schunn, investitorul din spatele reţelei de dealership-uri Auto Schunn, se aşteaptă anul acesta la o revenire a pieţei auto din România si mizează pe o creştere de circa 15%.

„Creşterile în piaţa auto le estimăm la un nivel atrăgător, piaţa totală apreciem că poate  înregistra o creştere de aproximativ 15%, venind să recupereze trendurile negative ale anilor precedenţi. Ritmul economic înregistrat este favorabil creşterii pieţei românesti, fapt ce atrage cu sine nevoia de transport a diferitelor mărfuri precum şi a persoanelor totodată.”

Autovehiculele premium vor urma aceeaşi rată de creştere a vânzărilor, dar este interesant că se aşteaptă şi continuarea investiţiilor companiilor germane din industria auto în România. „Integrarea economică româno-germană are şanse excelente, vezi recenta vizita a Preşedintelul României la Berlin si deschiderea Germaniei faţă de România în ceea ce priveşte planul politic, investiţional. Germania ocupă un loc de cinste în ceea ce priveşte investiţiile de capital în diferite domenii ale economiei româneşti, inclusiv producătorul Daimler este prezent în zona Sebeş unde încă din anul precedent a inaugurat noi spaţii de producţie pentru cutii de viteze destinate autovehiculelor MB”, consideră Jurgen Schunn. În ceea ce priveşte vânzările de camioane, prognozele sunt favorabile, tocmai pe baza deschiderii şi dezvoltării  pieţelor de consum, inclusiv a exporturilor de tip industrial.

O bună parte din vânzările de Mercedes-Benz în România o reprezintă maşinile mai scumpe de 100.000 de euro

Auto Schunn, dealer Mercedes-Benz în oraşele Arad, Deva, Sibiu, Craiova şi Suceava, dar şi în Westendorf, Germania, a înregistrat vânzări de aproximativ 400 de milioane euro în cei 22 de ani de la înfiinţare, prin livrarea a peste 7.000 de maşini noi şi rulate, media fiind de 1,4 maşini pe zi. 

“Businessul cu autovehicule este bazat pe pasiunea pentru acest domeniu, fiind vorba de dinamism, de tehnologie şi totodată de o temă mereu actuală pentru orice familie sau  afacere. Primele vânzări de maşini Mercedes-Benz în România au fost desigur modeste fiind vorba de aproximativ 50 de maşini pe an, iar în următorii doi-trei ani ne-am apropiat de 100 maşini pe an. În total, în cei 22 de ani pe piaţa din România am vândut peste 7.000 de maşini, incluzând toate categoriile de autovehicule, de la clasele de lux şi până la auto comerciale, inclusiv auto rulate”, a declarat Jurgen Schunn, proprietarul reţelei Auto Schunn.

În 22 de ani, aproximativ 15% din vânzările de autoturisme Mercedes-Benz au fost autovehicule cu o valoare de peste 100.000 euro, peste 150 de exemplare. Valoarea investiţiilor în România a grupului de firme Schunn depăşeşte cifra de 10 milioane euro.

Cum arată clienţii români de Mercedes-Benz

Clientul român de Mercedes-Benz este un fin cunoscător al valorii, mereu în căutare de alternative, pasionat şi devotat, în opinia celor care vând aceste maşini în România. „Loialitatea clienţilor nostri ne impresionează, încă avem clienţi de acum 22 de ani, şi chiar pe copiii acestora care sunt atraşi de valorile fundamentale ale brandului nostru. Clientul român s-a adaptat treptat la piaţă, a trecut prin criză şi din romantic a devenit încet şi sigur mult mai analitic şi documentat”, mai spune Jurgen Schunn. 

Auto Schunn, companie mixtă germano-română, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 20 de milioane euro în România şi 5 milioane euro în Germania, la vânzări de 550 de unităti pe piaţa românească şi aproape 200 de unităţi pe piaţa germană. Cele mai vândute modele Mercedes-Benz în România sunt ML 350 CDI, GLK 220 precum şi modele din noua generaţie CLA, GLA care conving prin tehnologiile de ultimă oră dar şi prin costurile surprinzător de reduse. În ceea ce priveşte autovehiculele comerciale modelul Sprinter ocupă o cotă de piaţă foarte bună. 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide