Second hand-urile rămân soluţia fanilor

Apune era maşinilor advărate

Second hand-urile rămân soluţia fanilor Second hand-urile rămân soluţia fanilor

În numele tatălui Mitsubishi şi al fiului Lancer, s-a mai dus o stea. De un an îi aşteptăm înfricoşaţi trecerea dincolo. În istoria maşinilor care au uluit şi care au murit subit. De ce? Pentru că. Pentru că multe. Pentru că SUV-uri, pentru că economie, pentru că japonezi sau pentru că Renault-Nissan. Nu este asta variabila care a condus la dezintegrarea unui model. Nu asta ultima, Renault-Nissan. Renault-Nissan a intrat pe felie când Mitsubishi şi-a reorientat producţia. Când a spus adio berlinelor mai mari sau mai mici şi când a spus “vrem să facem numai SUV-uri că astea se vând acum”. Până în noiembrie, numai SUV-uri mici se vânduseră 1.13 milioane, nou-nouţe, într-o piaţă EU cu aproximativ 16 mil. maşini vândute anual. Ok, mai facem şi câte una mică, dar o vindem acolo unde avem cerere mare, în rest, lumea vrea 4x4 ca la teatru. Asta e decizia pe care a luat-o şi pe care o susţine Mitsubishi.

Iar Renault-Nissan, cu o divizie comercială specialistă pe maşini de familie şi prin tradiţie brand-uri pentru familie (cu tot cu Dacia), a vânat şi Mitsubishi. Acum sunt trei mari tehnologii înfrăţite, două japoneze şi una franţuzească, într-o alianţă care controlează 10 brand-uri (printre care şi Dacia). Şasiurile, cutiile şi motoarele or să circule ca nebunele de pe un brand pe altul, de la un model la altul. Producţia o să coste mai puţin, alianţa e deja No.1 în lume cu 10 milioane de maşini vândute, peste Volkswagen, Toyota şi GM, aşa că Lancer e o firimitură în acest context mai mult economic decât tradiţional. Mai zăreşti câte un Lancer nou prin ţările asiatice, poate unul-două şi pe la noi pe la dealeri, dar moartea lui se va întâmpla cu siguranţă anul acesta. Ultimele bucăţi construite sau stocuri tind spre 0 pe toate continentele.

Din ceea ce scrie Carbuzz.com, Australia şi America sunt cele mai bogate în Lancere noi, în rest se consumă din ceea ce mai e pe stoc. La unul dintre saloanele auto internaşionale de la sfârşitul lui 2017, Mitsubishi a prezebtat Evolution. Când am citit titlurile ştirilor, am scărit din scaune. Când am văzut ce un SUV hibrid sau electric, am închis laptop-urile. Şefii Mitsubishi din toate zările cred şi ei că strategia SUV-uistică pe care a adoptat-o Mitsubishi e cea corectă, aşa că Lancer nu mare are niciun aliat, Ralliart, Evo sau viitor. Rămâi cu bine, maşină extrordinară!  - sperăm că Subaru o mai ţine puţin cu STI-urile.

Autor Alexandru Banu

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.