Shell spune că biocombustibilii sunt mai importanţi decât hidrogenul şi electricitatea

Şeful Shell afirmă că, în următorii 20 de ani, biocombustibilii vor fi cei mai importanţi. O estimare corectă sau doar o încercare de protejare a intereselor companiei?

Shell spune că biocombustibilii sunt mai importanţi decât hidrogenul şi electricitatea Shell spune că biocombustibilii sunt mai importanţi decât hidrogenul şi electricitatea

Arthur Reijnhart, directorul general Shell, a afirmat recent că biocombustibilii vor deveni cea mai importantă alternativă la combustibilii fosili în următorii 20 de ani. Conform acestuia, până în 2030 vom asista la generalizarea biocombustibililor, care vor fi chiar mai utilizaţi pentru propulsia maşinilor decât curentul electric sau hidrogenul.

Argumentele directorului Shell pentru creşterea cererii de biocombustibili vin pe fondul creşterii populaţiei, a nivelului de trai şi, prin urmare, a necesităţilor de transport personal din ce în ce mai mari. În paralel, preţurile la combustibilii convenţionali, benzină şi motorină, vor creşte exponenţial, din raţiuni de reducere a poluării, aşa încât utilizatorii de maşini se vor orienta spre biocombustibili.

În următorii 20 de ani, directorul Shell estimează că piaţa combustibililor alternativi va creşte de la 3% în prezent la peste 30%, prin urmare consideră investiţiile în biocombustibili drept oportunitatea momentului. De altfel, recent Shell a semnat un parteneriat cu producătorul brazilian de bioetanol Cosan.

Totuşi, directorul Shell nu a făcut nici o referire la pericolul pe care îl va presupune producerea masivă de biocombustibili în ce priveşte alimentaţia publică - Greenpeace a avertizat recent că utilizarea terenurilor agricole pentru culturi destinate producerii de biocombustibili poate duce nu doar la o criză alimentară mondială, ci poate contribui serios la creşterea poluării.

Poziţia directorului Shell poate fi explicată prin faptul că toate companiile petroliere se pregătesc pentru modificările legislative şi de scădere a consumului de combustibili convenţionali, însă nu sunt dispuse să investească sume astronomice pentru adaptarea la surse cu adevărat curate şi regenerabile de energie, fabricarea de biocombustibili necesitând investiţii mult mai mici.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.