STUDIU: Tot mai mulţi şoferi tineri stau pe internet la volan

Printre primele lucruri învăţate la şcoala de şoferi se numără şi regula de bază conform căreia condusul este o activitate căreia trebuie să i se acorde non-stop atenţie 100%.

STUDIU: Tot mai mulţi şoferi tineri stau pe internet la volan STUDIU: Tot mai mulţi şoferi tineri stau pe internet la volan

Deşi butonarea telefonului şi navigarea pe internetul mobil reprezintă activităţi periculoase la volan, distrăgând atenţia şoferilor, se pare că nu toată lumea este conştientă de acest lucru, conform unui studiu realizat în Statele Unite de State Farm Mutual Automobile Insurance şi publicat de Bloomberg

Mai exact, conform rezultatelor cercetătorilor, 48% dintre şoferii cu vârste cuprinse între 19 şi 29 de ani folosesc internetul la volan, într-o societate în care moda smartphone-urilor şi a internetului mobil câştigă din ce în ce mai mulţi adepţi. Pentru a vă putea raporta la un set concret de cifre, doar vânzările de iPhone au crescut cu 81% anul trecut, comparat cu 2010.

Studiul mai menţionează şi o creştere de la 21% la 36% a numărului de şoferi tineri care accesează site-uri de social media (Facebook, Twitter) în timp ce conduc, în vreme ce numărul celor care îşi verifică căsuţele de mail la volan a urmat tot un trend ascendent, urcând de la 32% la 43%.

"Internetul mobil generează un nou tip de factori care distrag atenţia şoferilor şi care trebuiesc evitaţi cu orice preţ. Regulamentele, legile, educaţia şi tehnologia joacă toate un rol în această problemă", a declarat Chris Mullen, director de cercetare la State Farm.

Studiul vine să întărească statisticile sumbre cu privire la accidentele puse pe seama distragerii atenţiei şoferilor, care ar putea fi uşor prevenite. Conform acestora, numai în anul 2010 în Statele Unite s-au înregistrat 3.092 de decese şi 416.000 de răniri grave sau uşoare în accidente auto ce au implicat şoferi neatenţi.

În condiţiile în care şi în România popularitatea gadget-urilor şi a smartphone-urilor cu internet mobil este în creştere, ce măsuri credeţi că s-ar putea lua pentru prevenirea accidentelor rutiere datorate neatenţiei la volan?

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.