Topul celor mai mari producători de maşini în 2010

Toyota rămâne, pentru al treilea an consecutiv, cel mai mare constructor de maşini din lume, vânzările totale de maşini din 2010 plasând concernul japonez în faţa americanilor de la General Motors şi germanilor de la Volkswagen Group.

Topul celor mai mari producători de maşini în 2010 Topul celor mai mari producători de maşini în 2010

În ciuda problemelor şi scandalurilor pe care le-a avut Toyota de înfruntat anul trecut, anul 2010 reprezintă al treilea an consecutiv în care concernul japonez rămâne pe prima poziţie în clasamentul celor mai mari producători auto din lume, devansând General Motos şi grupul Volkswagen.

Împreună cu divizia premium Lexus, cea de maşini de mic litraj Daihatsu şi cea de maşini de transport Hino, Toyota Motor Corp. a anunţat o evoluţie a vânzărilor faţă de 2009 cifrată la 8%, corespunzător unui număr de 8,42 milioane de vehicule vândute în 2010. Dintre acestea, 7.528.000 de maşini au fost Toyota şi Lexus, 783.000 modele Daihatsu (care nu se va mai vinde în Europa din 2013) şi 107.000 camioane Hino.

Chiar dacă pe piaţa SUA vânzările Toyota au scăzut cu 0,4%, cifrându-se la 1,76 milioane de unităţi în 2010, avantajele au venit din alte direcţii: creşteri de 19% în China, de 10% în Japonia şi de circa 7% pe restul pieţelor importante de pe glob. Prin urmare, şi acţiunile de la bursă au crescut cu 1,3%, ajungând la valoarea de 3.415 yeni.

Pe poziţia a doua se situează gigantul american General Motors, care anunţă o creştere a vânzărilor în 2010 de 12%, mai bună procentual decât a rivalului japonez, ceea ce înseamnă un număr total de aproape 8,4 milioane de maşini (cu circa 30.000 unităţi mai puţin decât Toyota).

Marele boom al vânzărilor a fost înregistrat în China, unde GM a fost primul producător de maşini străin care a depăşit bariera celor 2 milioane de unităţi vândute, în 2010. Celelalte pieţe pe care General Motors a evoluat susţinut au fost SUA, Brazilia, Marea Britanie, Italia, Rusia şi Mexic. Şi în Germania vânzările GM au fost bune, deşi mai mici cu 29,5% faţă de 2009.

Din totalul de 8.389.769 de maşini vândute de General Motors, 4,2 milioane au purtat sigla Chevrolet, 1,2 milioane au fost Opel/Vauxhall, iar restul au fost maşini produse de mărcile Wuling, Buick, GMC, Cadillac, Holden, Jiefang şi Daewoo (care, din 2011, va dispărea din lumea auto, urmând a fi înlocuit de brandul Chevrolet).

Pe a treia poziţie în 2010 regăsim grupul Volkswagen, care a reuşit să progreseze cu 14% faţă de 2009, ajungând la un număr de 7,14 milioane de unităţi vândute în 2010. Această valoare nu ţine seama de vânzările de camioane Scania, firmă deţinută de grupul german, ci doar de mărcile de autoturisme şi autoutilitare din portofoliul grupului.

În ce priveşte prognozele pentru 2011, Toyota are ca obiectiv atingerea unui număr de 8,6 milioane de unităţi la finalul acestui an, ceea ce înseamnă o creştere de numai 2%. Prin comparaţie, grupul Volkswagen şi-a anunţat intenţia de a-şi creşte vânzările cel puţin cu 5% până la finalul lui 2011 (ceea ce înseamnă atingerea unei valori de 7,5 milioane de unităţi), în timp ce General Motors nu a anunţat, deocamdată, obiectivele de vânzări pentru 2011.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.