Trotineta Inokim Quick 2 Super – O ”jucărie” care dă dependenţă

Autor: Marius Vișan 06 sept. 2016 Știri auto

 


Toamna a venit, vacanţa s-a terminat şi toată lumea este nevoită acum să se întoarcă la muncă. Dacă până acum ne obişnuisem cu traficul lejer e momentul să ne reintrăm în ritm, şi să înfruntăm din nou aglomeraţia de pe şosele şi din mijloacele de transport în comun. Eu unul m-am cam săturat de ele aşa că am căutat o alternativă. Cum mersul pe bicicletă e un pic prea sănătos pentru mine m-am gândit să testez o trotinetă electrică. Aşa că am dat o fugă la un importator care s-a oferit să mi-o împrumute şi am ieşit cu ea pe stradă. Am ales-o pe cea mai puternică, este vorba de modelul Inokim Quick 2 Super. Era prima oară când mă urcam pe o astfel de jucărie electrică şi trebuie să recunosc că a fost dragoste la prima… apăsare a acceleraţiei. Odată urcat pe ea doar descărcarea completă a bateriei m-a făcut să cobor. Dar, să vă povestesc puţin despre ea.

Sistemul de pliere şi display-ul

Sistemul de pliere este extrem de simplu de folosit: prin intermediul unui buton poziţionat în partea din faţă, se acţionează siguranţa care susţine trotineta. Este foarte simplu de montat, demontat şi transportat. Are o greutate de 17 kg, reprezentată în principal de bateria Litiu-Ion de 36V. În ciuda greutăţii, robusteţea ei ne linişteşte că este cât se poate de sigură, aceasta susţinând o greutate de 120 de kg. Dimensiunile ei sunt: 109 x 112 x 50 cm desfăcută şi 109 x 37 x 25 cm pliată. 

Ce ar trebui să mai ştiţi este că are un meniu foarte simplu de folosit. Pe display pot fi afişate: distanţa unei curse, distanţa totală parcursă, viteza atinsă, nivelul bateriei şi cele trei trepte de viteze. De asemenea, tot din butoane poţi aprinde şi farul din faţă. Sistemul de lumini este extrem de simpatic. Pe lângă farul care poate funcţiona non-stop, la acţionarea frânelor acesta capătă funcţia strobo, iar stopul din spate luminează într-o frumoasă culoare roşie, pentru ca celilalţi participanţi la trafic să te remarce de la distanţă.

După ce vei cunoaşte aceste două aspecte nu îţi rămâne decât să ”încaleci” pe tortinetă şi să porneşti la drum. Indiferent de vârsta pe care o ai, vântul care îţi va şuiera pe la urechi te va face să retrăieşti acea bucurie din coplilărie în momentul în care părinţii ţi-au cumpărat prima bicicletă.

M-am plimbat cu ea prin tot oraşul, şi pot spune că este cea mai bună modalitate de transport, cel puţin cât vremea de afară este frumoasă. Este ideală pentru mersul la serviciu, şi chiar dacă eşti la costum poţi merge cu ea fără grija că vei transpira, asta în cazul în care nu lucrezi la etajul 10, liftul este stricat şi eşti nevoit să o cari până sus.

Viteza şi autonomia

Pe drum drept, unde trotuarul era în stare bună, am atins 25 de km/oră, dar când am urcat pantele, viteza s-a diminuat. Pentru cei care vor să se simtă ca pe autostradă, trotineta este dotată cu funcţia autopilot. Chiar dacă nu se compară cu cel de la Tesla, care îţi permite să tragi un pui de somn în timp ce maşina merge sigură, măcar poţi admira peisajul fără a fi nevoit să porţi grija apăsarii pe acceleraţie. Este de remarcat faptul că producătorul s-a ţinut de cuvând când a scris că asigură o autonomie de circa 40-50 km după o încărcare de 4 până la 8 ore într-o priză normală de 220V.

Pentru a vă face o idee despre cât aţi putea face de la serviciu până acasă, iată şi o hartă cu un traseu început în zona Vitan, care ţine până la Piaţa Unirii.

Motorizare şi frâne

Quick 2 Super este dotată cu un motor de 250W ce oferă un cuplu de 26.5Nm, care, după cum spuneam este extrem de vioi chiar şi la urcarea în pantă. Trotineta mai este dotată cu frână extrem de sigură pe tambur, iar roţile pneumatice de aproximativ 10 inch oferă un confort bun chiar şi pe un asfalt denivelat.

Dacă te-ai lămurit în legătură cu calităţile ei, acum îţi vom spune şi dezavantajele. De fapt este doar unul singur: lipsa pistelor. Trotineta, fie ea electrică sau nu, împreună cu sora ei mai mare, bicicleta, sunt modalităţile ideale de transport urban. Toate oraşele civilizate au multe străzi unde se poate circula numai cu astfel de vehicule, iar în viitor unele oraşe chiar vor interzice complet accesul maşinilor.

Noi am dat statul aventurii urbane pe trotinetă, speram că v-am făcut şi pe voi să redescoperiţi bucuria copilăriei…

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide