Vânzările de maşini noi în Europa - septembrie 2010

Evoluţie deloc îmbucurătoare pe plan european, în ce priveşte vânzările de maşini noi: în luna septembrie avem parte de un regres de 9,6% faţă de aceeaşi lună din 2009. Când, să nu uităm, erau în desfăşurare programele de tip "Rabla".

Vânzările de maşini noi în Europa - septembrie 2010 Vânzările de maşini noi în Europa - septembrie 2010

Ajutoarele guvernamentale au fost sistate, programele de tip "Rabla" închise, iar rezultatul, în ce priveşte vânzările de maşini noi, este următorul: în septembrie 2010 se înregistrează, pe plan european, o scădere de 9,6% faţă de aceeaşi lună din 2009.

În luna septembrie din 2010 au fost vândute 1,22 milioane de maşini noi pe Bătrânul Continent (în ţările UE), majoritatea pieţelor auto puternice nereuşind să revină pe un trend ascendent - deşi începutul toamnei înseamna, până acum, o creştere a vânzărilor de maşini noi.

Mai mult, septembrie este, practic, a şasea lună consecutivă de regres a pieţei, comparativ cu 2009, iar scăderea faţă de primele 9 luni din 2009 se cifrează la un deloc îmbucurător procent de 4,3%. În practică, pesimismul este mai reţinut, deoarece comparaţia se face cu anul trecut, când programele de tip "Rabla" şi ajutoarele substanţiale guvernamentale au umflat, practic, cifrele de vânzări peste limita normală.

Pe piaţa auto din Germania, regresul atinge cota de 17,8%, în Italia regresul este de 18,9%, iar în Franţa mai mic,de 8,2%. Toţi marii constructori sunt pe minus, raportat la luna septembrie din 2009: grupul Volkswagen are doar -5%, grupul PSA scade cu 7,3%, însă alţi grei ai pieţei auto au foarte mult de suferit: Ford înregistrează o scădere a vânzărilor de 20,1%, iar Toyota de 21,3%.

Există şi unele excepţii, cum ar fi Daimler (creştere de 6,5%) sau Mitsubishi (+38,4%), dar, per ansamblu, piaţa auto europeană întârzie să intre pe panta ascendentă la care speră toată lumea.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.