Prin Europa cu Opel Ampera – o adevărată aventură… pe facebook

Prin Europa cu Opel Ampera – o adevărată aventură… pe facebook

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Opinii

Credeam că îmi revine corvoada de a realiza acest material, dar s-a dovedit, de fapt, o experienţă antrenantă să traversez jumătate din Europa la volanul lui Opel Ampera. O maşină electrică inovatoare, al cărei sistem range-extender îi conferă un atu de necontestat în peisajul actual al maşinilor eco. Dar nu vreau să intru prea mult în detalii tehnice.

Vreau doar să trec în revistă principalele momente, prezentate (aproape) în timp real pe facebook, din diferitele locuri pe unde am trecut sau am oprit.

Am început cu prezentarea teoretică a maşinii, un scurt periplu al principalelor caracteristici şi noutăţi ale lui Opel Ampera. După care a venit prima zi a aventurii, în care am preluat maşina chiar de la uzina Opel din Russelsheim.

Iniţial, am crezut că sorţii ne sunt împotrivă, din cauza primei „ţepe”. Ulterior, însă, am devenit optimist şi am avut ocazia să conectez pentru prima oară în viaţă o maşină electrică la sursa de alimentare – un lucru care s-a dovedit pur şi simplu normal, nicidecum ieşit din comun.

Pe parcurs nu am scăpat de ţepe, dar finalul de zi ne-a adus o surpriză extraordinară la pensiunea unde ne-am cazat peste noapte. Şi surprizele aveau să continue şi în ziua următoare: am ajuns la o expoziţie de maşini electrice şi am fost primii clienţi ai bornelor de încărcare ale unui magazin de electronice!

După o pauză la Linz, unde am avut şi „reci”, şi „calde”, am ajuns pe seară la Viena, unde am găsit un parking în buricul târgului. Din păcate, dimineaţa aveam să aflu că germana mea e mai proastă decât credeam, iar buzunarul a avut de suferit… Totuşi, ne-am luat revanşa cu locurile pitoreşti prin care am trecut ulterior.

Aproape de graniţa cu Ungaria, ne-am pomenit că intrăm în… neant – adică sistemul de navigaţie al maşinii nu avea hărţile pentru Ungaria, aşa încât nu ne-am mai oprit în Budapesta să căutăm locuri de încărcare.

Însă în România, la Arad, am avut parte de o altă surpriză de proporţii: un comitet de primire! Ce mai, o întoarcere de-a dreptul triumfală în ţară… Unde drumul lui Ampera s-a terminat în garajul Opel România, de unde va ajunge în standul Opel de la SIAMB 2012 în această săptămână.

Aşadar, cam asta a fost prima jumătate a aventurii ProMotor cu Opel Ampera, care s-a derulat de-a lungul a 2.000 km. Urmează, însă, drumul de întoarcere la Russelsheim. Care se anunţă şi el destul de palpitant – dar veţi afla mai multe despre următorii 2.000 km de luni încolo, tot pe facebook.

Fiţi atenţi, că vă ţinem… „în priză” cu Opel Ampera!



Comentarii
Inchide