Ultimele 10 gânduri despre maşini în 2011

Mi s-a spus de câteva ori că aş fi norocos, deoarece presa auto şi domeniul auto, în general, nu au legătură cu politica. Ba bine că nu! Legăturile sunt cât se poate de strânse - iată 10 exemple elocvente în continuare.

Ultimele 10 gânduri despre maşini în 2011 Ultimele 10 gânduri despre maşini în 2011

Taxa auto este cel mai la îndemână exemplu de decizie politică pur şi simplu proastă, care afectează foarte mult domeniul auto şi vânzările de maşini noi sau maşini second-hand. Iniţial s-a dorit o stavilă în calea hârburilor din vest, apoi a devenit o taxă care afecta şi maşinile noi, după care a fost măr de discordie în tribunale, pe la televizor şi, în final, cu "coana UE", iar acum noua formă de taxă auto 2012 este acuzată de toată lumea ca fiind retroactivă.

De 5 ani încoace, taxa auto are implicaţii negative asupra vânzărilor de maşini din România, fiind unul dintre cele mai bune exemple de incompetenţă politică a aleşilor neamului. Pentru noi, populimea care are nevoie de o maşină, e un bir de neînţeles, în care cuvântul "anti-poluare" îşi pierde semnificaţia. Pentru ei, politicenii, e un cal de bătaie în jocul voturilor sau în lupta cu adversarii politici.

Orice intervenţie sau explicaţie logică a societăţii civile, a lumii afaceriştilor sau a analiştilor economici se izbeşte de o nepăsare cruntă a ministerului de resort, aşa că nu e de mirare că unii au găsit portiţa din ce în ce mai deschisă a maşinilor înmatriculate în Bulgaria.

Aşadar, taxa auto (de poluare, de primă înmatriculare sau cum mai vor să îi spună) este principala bubă politică din lumea auto românească.

Mai sunt însă şi altele - pe paginile următoare

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.