Formula 1 în schimbare

Publicat: 28 06. 2007, 12:00

Planul cu care au venit cei de la Federaţia Internaţională de Automobilism a fost realizat cu scopul de a face Marele Circ mai relevant pentru industria auto, mai prietenos cu mediul şi evident mai eficient din punct de vedere al costurilor. O listă cu principalele modificări a fost trimisă echipelor pentru eventuale discuţii, iar dintre cele mai importante puncte menţionăm:

Eficienţa motorului: puterea acestuia va fi limitată prin impunerea unei cantităţi maxime de energie folosite. Restricţiile asupra motorului vor fi însă mai lejere, concurenţii putând folosi tehnologii precum supraalimentarea şi recuperarea energiei. Se aşteaptă un câştig de 20% în termeni de eficienţă termică.

Rezistenţa aerodinamică la înaintare: se vor permite aripi ce îşi vor putea modifica unghiul de atac în timpul cursei ducând la o reducere a rezistenţei aerului de până la 50% şi la o scădere a puterii necesare menţinerii vitezelor mari cu până la 40%.

Recuperarea energiei: o mare parte din energia cinetică va fi recuperată la frânare urmând a fi transmisă din nou roţilor pe liniile drepte, dar intr-un mod controlat astfel încât vitezele maxime să nu depăşească limitele de securitate.

Combustibil: Se va impune o cantitate maximă de combustibil pe cursă, forţând echipele la modificări serioase în privinţa economiei de combustibil. Motoarele vor trebui să fie capabile să ruleze şi cu etanol într-o concentraţie disponibilă în mod normal la orice pompă publică.

D

epăşirile: acestea sunt aproape imposibil de efectuat astăzi datorită influenţei imense a maşinii aflate în faţă. Noile reguli vor înjumătăţi forţa de apăsare aerodinamică şi vor desensibiliza influenţa maşinilor din faţă, idealul fiind de a elimina complet această problemă.