Marele Premiu al Canadei – cursă

Hamilton şi Button au reuşit o nouă dublă în Canada după o cursă absolut nebună. Podiumul a fost completat de Fernando Alonso de la Ferrari.

Marele Premiu al Canadei – cursă Marele Premiu al Canadei – cursă

Fernando AlonsoMcLaren a obţinut a doua dublă consecutivă în Marele Premiu al Canadei. Lewis Hamilton a învins urmat de Jenson Button într-o cursă unde pneurile au jucat un rol crucial. Spaniolul Alonso a terminat pe locul trei pentru Ferrari. Cele două monoposturi Red Bull au trebuit să se mulţumească cu locurile patru şi cinci. Sebastian Vettel nu a putut forţa datorită unor probleme tehnice iar pariul lui Webber pe pneurile super soft folosite la final nu s-a dovedit câştigător.

Cursa a început cu o serie de acroşaje dintre care cel mai important a fost cel dintre Liuzzi şi Massa în primele viraje ale cursei. Cu Hamilton în frunte, primele opriri la boxe au venit devreme în turul şapte. Hamilton şi Alonso au oprit simultan iar la plecare au rulat în paralel pe linia boxelor.Opririle celor doi i-au lăsat pe cei de la Red Bull la conducere. Monoposturile cu aripi au intrat la boxe pentru pneuri proaspete în tururile 12 şi 13. Vettel a ales anvelope super soft în timp ce Webber a preferat să îşi păstreze pneurile moi pentru final a plecat pe cauciucuri medii. În nebunia oprorilor, Sebastian Buemi de la Toro Rosso a condus cursa pentru un tur.

Hamilton şi Alonso s-au duelat până la următorul set de opriri la standuri. Webber a rămas mai mult pe traseu şi a condus cursa încercând să profite cât mai mult de anvelopele de duritate medie. La început planul său a mers, Webber reuşind să construiască un avans de 10 secunde în faţa lui Hamilton, Alonso, Button şi Vettel. Dar în turul 39, anvelopele sale au început să cedeze. Hamilton în ajungea din urmă şi îl depăşea fără probleme. Webber a oprit din nou pentru a "încălţa" monoposturi cu anvelope supersoft care i-au adus în final locul cinci în clasamentul cursei.

Jenson ButtonSchumacher a avut parte de o cursă ştearsă iar spre final germanul s-a confruntat cu probleme datorită anvelopelor uzate. Monopostul Mercedes a oprit de trei ori la boxe însă chiar şi aşa timpii reuşiţi pe tur au cu patru secunde mai slabi decât cei ai concurenţei. Germanul avea să fie depăşit la final de Buemi apoi Massa l-a provocat la duel.Cei doi aveau să se atingă iar eleronul faţă al monopostului Ferrari era avariat. Apoi a fost rândul lui Liuzzi şi din nou Schumacher s-a apărat înverşunat, cele două monoposturi atingându-se de mai multe ori. În final, germanul de la Mercedes a terminat cursa pe locul 11.

Clasamentul final al cursei îl puteţi găsi aici.

Următoarea etapă este Marele Premiu al Europei ce se va desfăşura pe 27 iunie pe circuitul urban din Valencia, Spania.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.